500میلیارد تومان تنخواه به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت/ افزایش حقوق کارگران با شورای عالی کار است نه دولت


500میلیارد تومان تنخواه به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت/ افزایش حقوق کارگران با شورای عالی کار است نه دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری امروز ( سه شنبه ) ضمن تشکر از ملت ایران برای حضور در انتخابات گفت: این مسأله بار تکلیف مسئولان را بیشتر می‌کند کسانی که به هر...

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری امروز ( سه شنبه ) ضمن تشکر از ملت ایران برای حضور در انتخابات گفت: این مسأله بار تکلیف مسئولان را بیشتر می‌کند کسانی که به هر دلیلی شرکت نکردند امیدواریم گلایه هایشان منتقل شود و باز هم شاهد حضور آنها باشیم از مسئولان اجرایی و مردمی و آموزش وپرورش وثبت احوال و وزارت کشور و قوه قضاییه و شورای نگهبان تشکر ویژه می‌کنم.

وی ادامه با اشاره به تجربه موفق دولت در توسعه زیرساخت های الکترونیکی و بهره برداری از آنها در انتخابات خاطر نشان کرد: برای اولین بار بعد از اصلاح قانون انتخابات به صورت تماما الکترونیکی برخی فرآیندهای آن انجام شد در برخی حوزه ها هم ۱۰۰ درصد الکترونیک با موفقیت برگزار شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: در روزهای اخیر حادثه سیل سیستان و بلوچستان را داشتیم با مردم این استان همدردی می‌کنم کشته ای نداشتیم اما خسارات مالی در پی داشت بلافاصله بعد از انتخابات وزیر کشور به این استان سفر کرد وزیر نیرو هم بلافاصله در بازگشت از الجزایر به این استان رفت اختیارات ویژه به استاندار داده شده بود و از این اختیارات بهره برداری کرده بود.

۲۵۰ میلیون نهال تولید شده و یا کاشته شده است

بهادری جهرمی بیان کرد: امروز روز درختکاری است و طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در ۴ سال را کلید زده ایم که تا کنون ۲۵۰ میلیون نهال تولید شده و بخش زیادی از آنها کاشته شده است.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به الجزایر تصریح کرد: این هفته رییس جمهور یه الجزایر برای شرکت در اجلاس کشورهای صادرکننده گاز و همچنین دیدارهای دوجانبه داشت.

سخنگوی دولت بیان کرد: از امروز ستاد سفرهای نوروزی با ۲۴ دستگاه آغاز به کار کرد که با محوریت وزارت گردشگری است، در همین راستا یکی از مصوبات اخیر دولت اعطای مجوز به وزات راه برای استفاده از روش های مختلف تامین مالی بانکی و حتی غیر نقدی برای بهسازی و نوسازی جاده ها بود و پیش از آغاز سفرهای نوروزی این فرآیند نوسازی آغاز شده است.

۵۰۰ میلیارد تومان تنخواه اولیه به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

بهادری جهرمی پیرامون اقدامات دولت برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان بیان کرد: وزیر کشور بعد از سیلاب بلافاصله به سیستان و بلوچستان رفت ۵۰۰ میلیارد تومان نیز دولت به عنوان تنخواه اولیه برای جبران بخشی از خسارات به استان اختصاص داده که پرداخت این مبلغ آغاز شده رییس جمهور هم در این زمینه دستورات لازم را صادر کرده، نهادهای انقلابی وزارت راه وزارت بهداشت نیروهای مسلح و سایر دستگاه ها امدادرسانی را آغاز کرده اند.

مشکل برق ۶۴ روستا حل شد

وی در همین راستا ادامه داد: ۶۴ روستا مشکل قطعی برق در اثر سیل داشتند که همه این ۶۴ روستا برق آنها وصل شد بخشی از مشکل آبرسانی روستاها هم برطرف شده و ادامه دارد هزار خانوار در چادرها اسکان یافتند راهداری هم در حال بازگشایی بخشی از محورهای بازگشایی نشده است که تنها ۱۰ محور مسدود باقی مانده است، اقلام خوراکی در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است.

کاهش ۱۷ درصدی نرخ رشد نقدینگی

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش رشد نقدینگی بیان کرد: هدف گذاری امسال کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۵ درصد بود آخرین آمار بانک‌مرکزی هم این نرخ را ۲۵.۴ درصد اعلام کرده که نشان دهنده اثرگذار بودن اقدامات دولت و کاهش ۱۷ درصدی نرخ رشد نقدینگی دارد.

نرخ تورم نقطه به نقطه بهمن ماه به ۳۵ درصد کاهش یافت

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه بهمن ماه به ۳۵ درصد کاهش یافته که کاهش حدودا ۲۵ درصدی از ابتدای دولت دارد، اثر آن در کاهش تورم سالانه هم دیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه تامین و تخصیص ارز هم آمار گمرک نشان دهنده رکوردشکنی تخصیص ارز و شکسته شدن رکورد تجارت خارجی است. افزایش حجم تجارت خارجی و درآمدهای ارزی و تخصیص ارز را داشته ایم تخصیص ارز به سمت مواد اولیه تولید بود در پاییز بالای ۲۰ درصد نرخ رشد اقتصادی داشتیم در فصول مختلف به ۷ درصد هم رسید، نرخ های رشد اقتصادی در اکثر فصول بالای ۳ و نیم تا ۴ درصد بود. در بخش مسکن امسال موفق شدیم وارد رشد مثبت شویم در نفت و گاز هم رکودزنی کردیم در برخی حوزه ها هم مانند کشاورزی خشکسالی اجازه نداد به اهداف برسیم با این حال افزایش ۱۲۲ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم از ابتدای این دولت را شاهد بودیم.

افزایش حقوق کارگران با شورای عالی کار است نه دولت

سخنگوی دولت با بیان اینکه افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار مشخص می شود، بیان کرد: یک سوم این شورا نمایندگان دولت هستند نگاه آنها جبران هزینه های قشر کارگر است و در عین حال توانایی رشد تولید و اشتغال زایی کارفرما هم باید ایجاد شود، یعنی هم جبران هزینه تورمی برای کارگران باشد و در عین حال عاملی برای رشد تورم نباشد امیدواریم برای سال آینده تصمیم مناسبی بابت افزایش حقوق کارگران داشته باشیم.

سخنگوی دولت درباره مشارکت در انتخابات و تشکیل مجلس آتی بیان کرد: با توجه به حجم بسیار گسترده تخریبی که می شد و هزینه‌هایی که برای کاهش مشارکت شد، مردم نه بزرگ به آنها نشان دادند، در چارچوب خط مشی ۴ گانه رهبر انقلاب، سلامت انتخابات رقم خورد و شکایت خاصی مطرح نشد، زیرساخت های الکترونیکی را هم دولت فراهم کرده بود و تلاش کرد مردم را به شرکت ترغیب کند در زمینه رقابت هم ۵۲ نامزد به ازای هر کرسی وجود داشت و از سلایق مختلف بود آنهایی که شرکت نکردند به ایران علاقه دارند ولی تصمیم گرفتند به هر دلیل شرکت نکنند و امیدواریم شاهد مشارکت آنها در انتخابات های بعدی باشیم؛ همه مجالسِ متکی به انتخابات اختیارات کافی را در اختیار دارند نگاه دولت هم همکاری و تعامل برای سرعت بخشی به حل مسائل مردم است؛ در این مجلس هم مردم از گزینه های مختلف انتخاب کردند دولت هم با مجلس همکاری خواهد کرد و امیدواریم مجلس با نگاه به واقعیت ها در خصوص بودجه و قانون برنامه، به اولویت های مردم بپردازد.

بهادری خاطر نشان کرد: دولت در حوزه انرژی دنبال ثبات و توسعه و افزایش همه جانبه همکاری با همه شرکاست.

نگاه اصلی دولت تشکیل وزارت بازرگانی است

وی درباره کنترل قیمت ها گفت: در بخش نظارت بر بازار، نگاه اصلی دولت تشکیل وزارت بازرگانی است که هنوز در مجلس به تتیجه نرسیده در دولت همه صلاحیت های بازرسی در اختیار قائم‌مقام وزارت صمت قرار گرفت تا امکان کنترل مؤثر بازار داشته باشد، سازمان حمایت و سایر نهادهای تابعه جهاد و همچنین مقامات استانی هم در این فرآیند نظارت دارند، طرح کالابرگ الکترونیکی با استقبال خوبی مواجه شده است بیش از ۸۰ درصد از افراد مشمول از این طرح استقبال کرده اند و رضایت عمومی در پی داشت و تا ۳ ماه ادامه دارد، این طرح در تعطیلات نوروز هم پابرجا خواهد بود.

دعوت نخست وزیر پاکستان از آیت الله رییسی برای سفر به این کشور

سخنگوی دولت بیان کرد: شب گذشته ریس جمهور با نخست وزیر پاکستان گفتگوی تلفنی داشت و از رییس جمهور دعوت شد سال آینده به این کشور برود موضوع خط لوله گاز ایران به پاکستان عموم مذاکرات دو کشور است امیدواریم هر چه سریعتر تعهدات مشترک نهایی شده و امکان بهره برداری از خط لوله گاز فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: سیاست اصلی دولت در زمینه گوشت افزایش تولید داخل و احیای دام های مولد است بر همین اساس قراردادهایی با عشایر برای تولید گوشت پیش بینی شده نهاده های دامی هم پیش بینی و ذخیره سازی شده است با این حال برای رفع کمبودها دولت مجوزهایی برای واردات به وزارت جهاد داده است تا زمانی که بتوانیم از برنامه های سیاست رشد تولید داخل بهره برداری کنیم، واردات گوشت تحت نظارت سازمان دامپزشکی ادامه خواهد داشت.

مردم نرخ های رسمی بانک‌مرکزی را ملاک قرار دهند

بهادری جهرمی درباره سیاست دولت در کنترل بازار ارز افزود: دولت و بانک مرکزی برنامه های مختلفی ایجاد کردند از جمله آن تامین ارز با تخصیص ارز دارو و مواد اولیه تولید بود، در زمینه افزایش منابع ارزی هم با استفاده از دیپلماسی اقتصادی این منابع افزایش قابل قبولی داشته اند. در خصوص بهبود انتظارات جامعه نیز تلاش شده تا انتظارات تورمی مهار شود، جنگی که دشمن در زمینه اقتصاد راه انداخته، دامن زدن به انتظارات تورمی است دشمن می گفت نرخ ارز در پایان ۱۴۰۰ به فلان عدد می رسد که نشد و مرتبا می گویند چند ماه دیگر به فلان عدد می رسد ولی شکست خوردند. مردم هم نرخ های رسمی بانک‌مرکزی را ملاک قرار دهند.


500میلیارد تومان تنخواه به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت/ افزایش حقوق کارگران با شورای عالی کار است نه دولت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها