موج فایل صوتی لو رفته، به روابط روسیه و آلمان رسید/ احضار سفیر آلمان در مسکو + فیلم


موج فایل صوتی لو رفته، به روابط روسیه و آلمان رسید/ احضار سفیر آلمان در مسکو + فیلم

اقتصادنیوز : احضار سفیر آلمان در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه علاوه بر موضوع فایل صوتی افسران آلمانی درباره مشارکت در حمله به پل کریمه با طرح اعتراض مسکو به برلین درباره نوع رفتار با روزنامه‌نگاران روسی نیز همراه بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک روز پس از آنکه وزارت خارجه روسیه در احضار الکساندر لامبسدورف سفیر آلمان به وی اعلام کرد که تلاش‌های مقامات برلین برای محدود کردن فعالیت روزنامه‌نگاران روسی بی‌پاسخ نخواهد ماند، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز به صراحت از این موضوع سخن گفت.
خبرگزاری ریانووستی روز سه‌شنبه به نقل از ماریا زاخارووا نوشت:‌ تلاش مقامات آلمانی برای مقابله با کار روزنامه نگاران روسی منجر به این می شود که نمایندگان رسانه های آلمانی مجبور به ترک روسیه خواهند شد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه که در یک برنامه زنده سخن می‌گفت، افزود: مقامات آلمان قبلاً از طریق کانال‌های دیپلماتیک در پایتخت این کشور از این موضوع مطلع شده‌اند که اگر اقدامات برلین منجر به پایان فعالیت روزنامه‌نگاران روس شود، روزنامه‌نگاران آلمانی نیز روسیه را ترک خواهند کرد.
زاخارووا یادآور شد: آلمان قصد دارد خبرنگاران روسی را اخراج کند و ویزا یا اعتبار آنها را برای کار در این کشور تمدید نکند.

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه سفیر آلمان در مسکو را احضار کرده بود. در این احضار، به او گفته شد که تلاش‌های مقامات آلمان برای محدود کردن فعالیت‌های روزنامه‌نگاران روسی غیرقابل قبول است و چنین اقداماتی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وزارت خارجه روسیه در این باره همچنین اعلام کرد: در احضار سفیر آلمان درباره فایل صوتی کمک افسران آلمانی به اوکراین از وی توضیح خواسته شد؛ به وی یادآوری شد که ارسال موشک‌های کروز دوربرد و ارائه کمک‌های عملی به نیروهای مسلح کی‌یف به وضوح نشان‌دهنده دخالت "غرب جمعی" از جمله برلین در درگیری در اوکراین است.
خبر مرتبط
اوکراین به حملات روسیه پاسخ داد

اقتصادنیوز : در پاسخ به حملات روسیه به رادار و دفاع هوایی در منطقه اودسا، نیروهای مسلح اوکراین و اداره اطلاعات اصلی اوکراین مدعی حملات پهپادی در منطقه بلگورود روسیه شدند.

احضار سفیر آلمان پس از آن صورت گرفت که یک فایل صوتی منتسب به افسران ارتش آلمان درباره کمک آنها به اوکراین برای حمله آتی به پل کریمه منتشر شد. بنا بر متن انتشار یافته رسانه‌های روس از این فایل صوتی،‌ افسران نظامی ارتش آلمان در مورد توانایی موشک های تاروس برای تخریب پل کریمه و جزئیات آماده سازی برای چنین حمله ای در این فایل صوتی صحبت می‌کنند.

انتشار این فایل صوتی درباره مشارکت افسران ارتش آلمان در حمله به زیرساخت های روسیه بر خلاف اظهارات اخیر صدراعظم این کشور است.
اولاف شولتس پیش از این در پیامی تصویری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفته بود: ما نمی‌خواهیم جنگ روسیه علیه اوکراین به جنگی میان روسیه و ناتو تبدیل شود و همه متحدان در این مورد اتفاق نظر دارند.
وی همچنین گفت: این به معنای عدم دخالت آلمان در جنگ نیز است! به صراحت می‌گویم که من به عنوان صدراعظم آلمان، هیچ سربازی از نیروهای مسلح خود را به اوکراین نمی‌فرستم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری