عقب‌نشینی آلمان از تحویل موشک‌های تاروس به اوکراین


عقب‌نشینی آلمان از تحویل موشک‌های تاروس به اوکراین

در میانه رسوایی افشای اطلاعات نظامی آلمان، صدراعظم این کشور اعلام کرد موشک‌های تاروس را به اوکراین عرضه نمی‌کند.

عقب‌نشینی آلمان از تحویل موشک‌های تاروس به اوکراین

به گزارش راهبرد معاصر، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، روز دوشنبه، امتناع از ارائه موشک‌های تاروس به اوکراین را تایید و در عین حال بر کنار گذاشتن این موضوع تاکید کرد، زیرا این امر مستلزم مشارکت پرسنل نظامی آلمان در جنگ اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری دی پی ای، صدراعظم آلمان در جریان سفر به شهر سیندلفینگن در جنوب غربی آلمان، بحث درباره امکان تامین موشک‌های تاروس اوکراین را مذاکراتی عجیب توصیف و تأکید کرد: اینطور نیست. امکان تامین یک سیستم نظامی با برد بسیار دور وجود ندارد.

با این وجود صدراعظم به موضوع افشای مکالمه شنود شده بین افسران ارتش آلمان که در جریان آن احتمال حمله به پل کریمه با موشک‌های تاروس مورد بحث قرار گرفت، اشاره نکرد.

در اول مارس، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر کانال تلویزیونی RT گزارش داد که در روزی که اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت که ناتو در درگیری اوکراین شرکت نکرده و نخواهد کرد، افسران ارشد آلمانی در مورد امکان حمله به پل کریمه بحث کردند. سیمونیان به وجود یک فایل صوتی تایید شده اشاره کرد و بعداً متنی از این گفتگو را منتشر کرد که از آن برمی‌آید که افسران در مورد میزان توانایی موشک‌های تاروس در انهدام پل کریمه صحبت کردند و در مورد جزئیات آمادگی برای حمله نیز بحث کردند.

دولت آلمان این موضوع را تکذیب کرد که مکالمه ضبط شده مقامات ارشد نظامی آلمان که در جریان آن احتمال حمله به پل کریمه مطرح شده بود، حاکی از آمادگی آلمان برای جنگ با روسیه باشد. ولفگانگ بوشنر، معاون سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در یک نشست خبری مدعی شد: کاملاً واضح است که اظهاراتی مبنی بر اینکه این گفتگو آمادگی آلمان برای جنگ با روسیه را ثابت می‌کند، تبلیغات مضحک و ظالمانه روسیه است.

این در حالی است که خبرگزاری دولتی آلمان صحت فایل صوتی فاش شده را تایید کرده و مقامات آلمانی اعلام کردند به دنبال اینکه این فایل چگونه در دست روسیه قرار گرفته است، خواهند گشت./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی پروفسور دکتر سید امیرحسین عابدی