روسیه از آلمان شکایت می کند/ علت چیست؟


روسیه از آلمان شکایت می کند/ علت چیست؟

اقتصادنیوز: متن شکایت روسیه از آلمان به این شرح است: «حمله به پل کریمه با مشارکت آلمان آغازگر جنگ تجاوزکارانه علیه روسیه خواهد بود و احتمالاً نقطه شروع جنگ جهانی سوم خواهد بود».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در پی لو رفتن فایل صوتی چهار افسر آلمانی درباره طرح حمله به پل کریمه که روسیه را به کریمه متصل می کند مقامات روسیه از احتمال طرح شکایت علیه آلمان خبر دادند.

در همین حال اعلام شد شکایت از افسران آلمانی طراح حمله به پل کریمه به دادستانی کل آلمان ارائه می‌شود. این توسط نمایندگان حزب «فری ساکسونی» ثبت شده است، زیرا مذاکرات افسران بوندسوهر(وزارت دفاع) تحت ماده ۱۳ قانون کیفری بین المللی جمهوری فدرال آلمان جنایت تجاوز است.

در بیانیه این حزب آمده است: «حمله به پل کریمه با مشارکت آلمان آغازگر جنگ تجاوزکارانه علیه روسیه خواهد بود و احتمالاً نقطه شروع جنگ جهانی سوم خواهد بود»؛ و همه این‌ها برای یک ثانیه، تهدید اقدام نظامی تلافی جویانه علیه آلمان را کاملا واقعی می‌کند.

خبر مرتبط
انتقاد مکرون از متحدان اوکراین/تلاش فرانسه برای باخت روسیه

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد: ما هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که روسیه نتواند در این جنگ پیروز شود.

رونوشت یک فایل صوتی لو رفته به تاریخ ۱۹ فوریه، که روز جمعه توسط مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه‌ای Rossiya Segodnya و کانال تلویزیونی RT در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، ظاهراً مکالمه ۴۰ دقیقه‌ای بین چهار نفر را فاش کرد. در این فایل صوتی مقامات آلمانی در بوندسوهر - مقر نیرو‌های مسلح آلمان- در مورد احتمال هدف قرار دادن پل کریمه با موشک‌های تاروس از یک جت جنگنده داسو رافال بحث کردند.

خبر مرتبط
موج فایل صوتی لو رفته، به روابط روسیه و آلمان رسید/ احضار سفیر آلمان در مسکو + فیلم

اقتصادنیوز : احضار سفیر آلمان در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه علاوه بر موضوع فایل صوتی افسران آلمانی درباره مشارکت در حمله به پل کریمه با طرح اعتراض مسکو به برلین درباره نوع رفتار با روزنامه‌نگاران روسی نیز همراه بود.

در پی انتشار این فایل روسیه آن را دخالت مستقیم آلمان در جنگ اوکراین با روسیه قلمداد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها