پرفکت مانی با سایر ارزهای دیجیتال چه تفاوتی دارد؟


پرفکت مانی با سایر ارزهای دیجیتال چه تفاوتی دارد؟

در دنیای امروزی که شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف بیشتر از گذشته با یکدیگر در حال تعامل و برقراری ارتباط هستند، برای تبادل نیاز به سیستم‌های پرداخت قوی‌تر، سریع‌تر و امن‌تر وجود دارد. یکی سیستم به‌روز و پرطرفدار، سیستم پرفکت مانی است. این سیستم...

در دنیای امروزی که شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف بیشتر از گذشته با یکدیگر در حال تعامل و برقراری ارتباط هستند، برای تبادل نیاز به سیستم‌های پرداخت قوی‌تر، سریع‌تر و امن‌تر وجود دارد. یکی سیستم به‌روز و پرطرفدار، سیستم پرفکت مانی است. این سیستم مانند پی پال بوده ولی امکانات بیشتری برای ارائه دارد. در ادامه به بررسی دقیق این سیستم و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت. چانچه علاقه زیادی برای دریافت اطلاعات در ایخصوص را دارید، با ما همراه باشید.

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی (Perfect Money) یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد. این سیستم به کاربران امکان می‌دهد برای انجام تراکنش‌های مالی به صورت امن، سریع و در حجم‌های مختلفی از آن استفاده بکنند. این بستر همچنین سیستمی مبتنی بر ارز دیجیتال است که به عنوان یک واحد مالی مستقل در نظر گرفته می‌شود و امکان انتقال پول به صورت آنی و بین المللی را فراهم می‌کند.

این سیستم دارای امنیت بالا است و استفاده از آن در کشورهای مختلف جهان رایج است. مزیت دیگری که این سیستم دارد کارمزد کمی است که هنگام خرید و فروش پرفکت مانی پرداخت می‌کنید. نکته مثبت دیگری که این سیستم دارد این است که شرکت ارائه دهنده خدمات به تحریم‌ها توجهی نمی‌کند و ایرانی‌ها در خرید آن به مشکل خاصی بر نمی‌خورند.

پرفکت مانی با سایر ارزهای دیجیتال چه تفاوتی دارد؟

تفاوت پرفکت مانی با ارز دیجیتال چیست؟

پرفکت مانی و ارز دیجیتال هر دو بر سیستم بلاکچین متمرکز هستند. ارز‌های دیجیتال و پرفکت مانی هر دو اهداف مشابهی را دنبال می‌کنند و کاربرد‌های یکسانی دارند اما دو تفاوت اصلی باهم دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت‌.

روابط پرفکت مانی ارز دیجیتال

پرفکت مانی به عنوان یک سرویس پرداخت آنلاین عمل می‌کند و قابلیت انتقال وجه را بین کاربران فراهم می‌کند. در این حالت، اطلاعات تراکنش‌ها مانند مقدار وجه و آدرس‌های ارسال‌کننده و گیرنده در داخل یک پایگاه داده مرکزی ذخیره می‌شوند. به عبارت دیگر، این سیستم به عنوان یک واسط متمرکز بین کاربران عمل می‌کند و تراکنش‌ها را براساس اطلاعاتی که در دیتابیس ذخیره شده‌اند پردازش می‌کند.

در مقابل، ارزهای دیجیتال (مانند بیت کوین) از یک ساختار متمرکز برخوردار نیستند. در این حالت، اطلاعات تراکنش به صورت عمومی در شبکه بلاکچین منتشر می‌شوند و توسط شبکه از طریق گردش معاملات صحت سنجی می‌شوند. نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که هیچ سازمان متمرکزی برای کنترل یا مدیریت ارز دیجیتال وجود ندارد. این بدان معناست که هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند تراکنش‌هایی را متوقف کرده یا تغییر دهد.

تفاوت ماهیتی ارز دیجیتال و پرفکت مانی

ارزهای دیجیتال به عنوان یک واحد ارزی قابل مبادله استفاده می‌شود و می‌توانند به روش‌های مختلفی همچون خرید، فروش و نگهداری مورد استفاده قرار بگیرد. از طرف دیگر، پرفکت مانی معمولاً به عنوان یک سرویس پرداخت آنلاین عمل می‌کند و بیشتر برای انتقال وجه بین کاربران استفاده می‌شود.

در نتیجه، تفاوت اصلی بین این سیستم و ارز دیجیتال از نظر کاربردهای آن‌ها است. خرید پرفکت مانی بیشتر برای انتقال وجه بین سازمان‌ها و افراد انجام می‌پذیرد، در حالی که ارز دیجیتال به عنوان یک واحد ارزی قابل مبادله و ذخیره سازی استفاده می‌شود. در ادامه در مورد برخی از مزایا و معایب این دو مورد توضیحات ارائه داده می‌شود.

پرفکت مانی با سایر ارزهای دیجیتال چه تفاوتی دارد؟

مزایا و معایب خرید پرفکت مانی

استفاده از این سیستم دارای مزایا و معایب خاص خود است و به علت مزایای خاص خود توانسته است کاربران زیادی را در سال‌های گذشته جذب کند. در ادامه به بررسی مزایای آن خواهیم پرداخت‌.

تحریم نبودن

در تمامی سال‌هایی که ایران تحت تحریم‌های کشور‌های غربی بوده، پرفکت مانی تا الان هیچ محدودیتی برای ایرانیان ایجاد نکرده‌ است. این بدان معنا است که برای انتقال پول از خارج از کشور به ایران می‌توان از این سیستم استفاده کرد که مزایای بی‌شکاری دارد.

پشتیبانی صرافی‌های ایرانی از پرفکت مانی

در صرافی‌های ایرانی مثل ایکس پی از این سیستم پشتیبانی می‌شود و می‌توان به راحتی بعد از ثبت نام و احراز هویت به خرید پرفکت مانی پرداخت. لازم به ذکر است که شرایط احراز هویت در صرافی ایکس پی بسیار آسان بوده و همین امر موجب پرطردارشدن در بین کاربران شده است.

امنیت بالا و کارمزد پایین

علاوه‌ببر موارد ذکر شده، این بستر از پلتفرمی ساخته شده است که دارای امنیت بسیار بالایی است و در مقابل حملات سایبری کاملا محافظت شده است. موضوع دیگری که باعث می‌شود که آن طرفداران خاص خود را داشته باشد این است که به ازای هر تراکنش کارمزد کمتری نسبت به ارزهای دیجیتال از حساب شما کسر می‌شود.

سود ماهانه

اگر مقدار خاصی پرفکت مانی در حساب کاربری خود داشته باشید ماهانه نسبت به دارایی شما برای شما سود واریز می‌شود. این ویژگی نیز از جمله نکات بسیار مهم و بااهمیت این پلتفرم پرطرفدار محصوب می‌شود.

خرید پرفکت مانی و استفاده از آن دارای مزایای زیادی است که تعدادی از آن‌ها را در متن بالا بررسی کردیم در ادامه به بررسی تعدادی از معایب این سیستم خواهیم پرداخت‌.

دردسر در هنگام فراموشی رمز

یکی از معایب سیستم‌های پرفکت مانی این است که در صورت فراموشی رمز عبورتان شما باید برای بازیابی رمزتان هزینه‌ای را پرداخت کنید و این‌موضوع می‌تواند برای شما ناخوشایند باشد.

پرفکت مانی با سایر ارزهای دیجیتال چه تفاوتی دارد؟

شرایط خاص در هنگام خارج کردن پول

یکی از موضوعاتی که هنگام خرید پرفکت مانی باید در نظر داشته باشید این است که اگر بخواهید مقداری از سرمایه خود را تبدیل کنید، نمی‌توانید از ویزا کارت یا مستر کارت استفاده کنید و نیاز دارید از روش‌های دیگر استفاده کنید. البته معایب ذکر شده چندان به‌چشم نیامده و نیاز به نگرانی ندارد.

کمتر بودن پشتیبانی‌ها نسبت به ارز‌های دیجیتال

هرچند به صورت کلی می‌توانید با خرید پرفکت مانی از پلتفرم‌ها و فروشگاه‌های مختلف خرید کنید اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که استفاده از ارزهای دیجیتال نسبت این سیستم بسیار همه گیر‌تر هستند. این یعنی ممکن در استفاده‌های شخصی در بعضی موارد به مشکل بخورید. ناگفته نماند که برای برطرف کردن مجهولات و ابهمات خود می‌توانید با مشاوران مجرب ایکس پی در تماس باشید.

سخن پایانی

پرفکت مانی یک نوع ووچر است که توسط یک صرافی طراحی شده است و به نوعی برای خرید و انتقال پول بدون محدودیت و با امنیت بالا استفاده می‌شود. این ووچر مثل ارز‌های دیجیتال بر روی سیستم بلاکچین پیاده سازی شده ‌است. خرید پرفکت مانی دارای مزایا و معایب خاص خود است و بر روی نقل انتقالات خرید و فروش آن یک سیستم متمرکز پیاده سازی شده است، اما این عملیات‌ها بر روی ارز‌های دیجیتال به صورت غیر متمرکز اتفاق می‌افتاد.

در ایران صرافی‌هایی هستند که علاوه‌بر ارز‌های دیجیتال به پشتیبانی از ووچر این سیستم نیز می‌پردازند. صرافی ایکس پی را می‌توان بهترین صرافی پرفکت مانی یا جزئی از برترین‌ صرافی‌های ایرانی برای خرید آن دانست.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها