طالبان: به نشست شورای امنیت خوش‌بین نیستیم


طالبان: به نشست شورای امنیت خوش‌بین نیستیم

شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالی قرار است فردا (چهارشنبه) نشست دیگری درباره اوضاع افغانستان برگزار کند که حکومت سرپرست طالبان می‌گوید این سازمان بدنبال بزرگ‌نمایی نکات منفی بوده و به نتایج این نشست خوش بین نیست.

طالبان: به نشست شورای امنیت خوش‌بین نیستیم

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد گفته است که رزا اوتونبایوا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گزارش سه ماهه وضعیت افغانستان را در این نشست ارائه می‌کند.

نصیراحمد فایق سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل افزود: شورای امنیت سازمان ملل فردا (۱۶ اسفند) جلسه‌ای درباره وضعیت افغانستان برگزار می‌کند و در آن، رزا اوتونبایوا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل شرکت می‌کند و درباره وضعیت افغانستان در سه ماه اخیر توضیحاتی را به اعضای شورای امنیت ارائه می‌کند.

اما حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان به‌دنبال بزرگ‌نمایی نکات منفی است؛ از این‌رو طالبان نسبت به برگزاری این نشست خوش‌بین نیست.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست طالبان می‌گوید نشست‌های سازمان ملل درباره افغانستان زمانی نتایج مثبت به همراه دارد که واقعیت‌های افغانستان را بازتاب کند.

محب‌الله شریف کارشناس مسائل سیاسی گفت: علت اینکه تاکنون نشست‌های مختلف شورای امنیت در رابطه با مسائل افغانستان تاثیرگذار نبوده و نتیجه نداده، به نظر من این است که اعضای تصمیم گیرنده حقیقی همچنان اختلاف‌نظر دارند.

نشست شورای امنیت که قرار است فردا برگزار شود، دومین نشست این شورا درباره وضعیت افغانستان در یک ماه اخیر است. / طلوع نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی