رکورد قیمت بیت کوین شکسته شد؛ پرواز پادشاه رمزارزها


رکورد قیمت بیت کوین شکسته شد؛ پرواز پادشاه رمزارزها

پس از گذشت دو سال سرانجام بیت کوین رکورد جدیدی را به ثبت رساند و با قیمت ۶۹۳۲۴ دلار معامله شد که از ثبت رکورد جدیدی برای این پادشاه رمزارزها حکایت دارد. تحلیلگران معتقدند ورود سرمایه‌گذاران به بازار بیت کوین به‌لطف صندوق‌های قابل معامله در بورس...

پس از گذشت دو سال سرانجام بیت کوین رکورد جدیدی را به ثبت رساند و با قیمت ۶۹۳۲۴ دلار معامله شد که از ثبت رکورد جدیدی برای این پادشاه رمزارزها حکایت دارد. تحلیلگران معتقدند ورود سرمایه‌گذاران به بازار بیت کوین به‌لطف صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) دلیل اصلی رشد قیمت این ارز دیجیتال است.

حدود دو ماه پیش بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌ متحده (SEC) به صندوق‌های قابل‌معامله‌ در بورس یا همان ETF بیت‌کوین چراغ سبز نشان داد. کمیسیون SEC لیست اسامی ۱۱ صندوق قابل‌معامله بیت کوین مانند Grayscale و Fidelity و BlackRock را منتشر کرده تا دست سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال بازتر شود.

با این اقدام کمیسیون بورس آمریکا، یازده ETF اسپات بیت‌ کوین از شرکت‌های Bitwise و Grayscale و Hashdex و BlackRock و Valkyrie و BZX و Invesco و VanEck و WisdomTree و Fidelity و Franklin در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌‌گیرند.

رکورد قیمت بیت کوین شکسته شد؛ پرواز پادشاه رمزارزها

همین امر موجب شد تا بیت کوین ۵۰ درصد رشد داشته باشد که بیشتر این افزایش در چند هفته گذشته رخ داده و طی این مدت، جریان ورودی به صندوق‌های بیت کوین فهرست شده در بورس ایالات متحده افزایش یافته است.

بر اساس اعلام wccftech شروع این روند صعودی دلایل مختلفی دارد که شکل‌گیری یک نقطه چرخش احتمالی در نرخ بهره و تغییر در میزان عرضه و تقاضا به دلیل نزدیک شدن به رویداد Halving از مهمترین آنهاست.

اکنون قیمت بیت کوین رکورد جدیدی به ثبت رساند و در صرافی کوین‌بیس مرز ۶۹٬۰۰۰ دلار را رد کرد. این سطح قیمتی بیت کوین نخستین بار در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰) لمس شده بود.

در همین رابطه بخوانید:

- زلزله در بازار ارزهای دیجیتال؛ تایید صندوق‌های ETF بیت کوین توسط دولت آمریکا
- بیت کوین دوباره 50 هزار دلاری شد؛ اما این بار متفاوت است

طبق داده‌های LSEG، جریان خالص نقدی به سمت ۱۰ صندوق بزرگ بیت‌کوین در ایالات متحده در هفته گذشته به ۲.۱۷ میلیارد دلار رسید که بیش از نیمی از آن به صندوقiShares Bitcoin Trust متعلق به شرکت BlackRock روانه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی