خنثی‌سازی فتنه انتخاباتی با مشارکت مردم


خنثی‌سازی فتنه انتخاباتی با مشارکت مردم

جمهوری اسلامی ایران بار دیگر با ترغیب به مشارکت گروه‌های مردمی انتخاباتی برگزار کرد که در آن میزان قابل توجهی از مردم در کمال آرامش و در امنیت به طور گسترده مشارکت کردند و حضورشان باعث شد توطئه‌های غرب خنثی شود.

خنثی‌سازی فتنه انتخاباتی با مشارکت مردم

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ نرخ مشارکت ثبت شده و رسمی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران که روز جمعه تا ساعت 12 شب تمدید شد، بیش از 40 درصد را نشان می دهد. این میزان مشارکت اثبات می کند کمپین تحریم انتخابات که از سوی غرب برای شعله‌ور کردن فتنه علیه ایران طراحی و برای تحققش تلاش هایی شده بود، شکست خورد.


طبق آمار اعلام شده از سوی رسانه های رسمی، در انتخابات ایران حدود 25 میلیون نفر از مجموع 61 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن در گروه‌های سنی مختلف شرکت کردند که درصد بالایی از آنها زنان بودند. بی تردید مشارکت گسترده رأی دهندگان ایرانی با وجود تلاش رسانه های غربی به ویژه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به سرکردگی اینترنشنال برای القای مشارکت نکردن مردم انجام شد.

وسعت این جنگ و فضاسازی ها به حدی بود که برخی رسانه های داخلی (خواسته یا ناخواسته) به بلندگوی تبلیغاتی عناصر ضدایرانی تبدیل شدند


در واقع رسانه های غربی از چهار ماه پیش جنگ شدیدی علیه انتخابات ایران آغاز، در آن از همه ابزارهای رسانه ای همچون جعل و جنگ روانی استفاده کردند و حتی برای القای سیاه نمایی خود پای برخی مقام های ایرانی را که از کشور فرار کرده و به جمع عناصر ضد ایرانی پیوسته بودند، باز کردند. آنها برای تحریک مردم ایران به نافرمانی و پیوستن به کمپین تحریم انتخابات جلساتی در آمریکا و اروپا برگزار کردند.


دشمنان ایران که به خوبی می دانستند موفق نمی شوند، بیکار نشستند و منتظر نتیجه انتخابات نماندند، بلکه نقشه سوءاستفاده از نتیجه را با تبلیغ این ادعا که «انتخابات کاری بیهوده و نمایشی است» طراحی کردند.


کمپین بسیار گسترده تحریم انتخابات ایران ابتدای سال جاری به وسیله دشمنان این کشور (آمریکا و غرب) با ترفندهای تبلیغاتی همچون دروغ پراکنی و جعل واقعیت آغاز شد و شبکه های اجتماعی نقش پررنگی در دامن زدن به تحرکات رسانه ای ضدایرانی داشتند. عناصر ضد ایرانی خارج نشین با ابزار شبکه های اجتماعی تلاش کردند فضای رسانه ای داخل و حتی خارج ایران در سیطره خود درآورند و جنگ رسانه ای علیه ایران راه افتاد.


وسعت این جنگ و فضاسازی ها به حدی بود که برخی رسانه های داخلی (خواسته یا ناخواسته) به بلندگوی تبلیغاتی عناصر ضدایرانی تبدیل شدند و پای برخی تیترهای شبکه های اجتماعی در خارج به عناوین روزنامه ها و نشریات داخل ایران کشیده می شد. القای این گزاره که «برگزاری انتخابات فایده ندارد» به حدی شد که به طور غیرمستقیم برخی مخالفان داخلی ایران نیز از آن استفاده می کردند تا در پازل دشمنان ایران بازی کنند.


با وجود همه ترفندها و تحرکات دشمنان داخلی و خارجی ایران، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با موفقیت و مشارکت مردم پایان یافت و دشمنان ایران شکست خوردند.


شکست اصلاح طلبان در تهران

روند شمارش آرای رأی دهندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پایان یافت. میزان مشارکت به بیش از 40 درصد رسیده است و جریان وابسته به انقلاب اسلامی توانستند در هر دو انتخابات پیروز شوند. طبق آمار منتشر شده، نامزدهای جبهه مقاومت و اصولگرایان در تهران، پایتخت ایران از رقبای خود از اصلاح طلبان با اختلاف زیادی پیشی گرفتند و البته این غافلگیری انتخاباتی نه تنها در تهران، بلکه در تمام استان های این کشور شکل گرفت.


فهرست «صدای ملت» که نماینده اصلاح طلبان به شمار می رود در تهران شکست بزرگی متحمل شد، زیرا هیچ یک از نامزدهای آن نتوانستند آرای کافی را برای ورود به مجلس به دست آورند.

طبق آمار اولیه، نامزدهای جبهه مقاومت و اصولگرایان در تهران، پایتخت ایران از رقبای خود از اصلاح طلبان با اختلاف زیادی پیشی گرفتند و البته این غافلگیری انتخاباتی در تمام استان های این کشور شکل گرفت


به باور بسیاری از ناظران، رقابت اخیر را می توان «جشن ملی انتخابات» توصیف کرد، زیرا فرایند انتخابات در چارچوب حق قانونی تضمین شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت گسترده و بسیار منظم مردم انجام شد. با توجه به پایان یافتن روند شمارش آرا، شاخص های موجود نشان می دهند تغییرات زیادی در مجلس شورای اسلامی آینده ایران رخ خواهد داد و ممکن است با وجود چهره های جدید، حتی دامنه تغییرات به ریاست مجلس نیز کشیده شود.


برگزاری انتخابات در کمال امنیت

با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، این کشور تدارک گسترده ای دید و انتخابات بسیار سازماندهی شده و باشکوه برگزار شد. خبرنگاران و اصحاب رسانه گوشه هایی از نظم و کنترل امنیت را که زیر ذره بین دستگاه‌های مسئول (وزارت کشور، بازرسان یا ناظران شورای نگهبان) قرار داشت، پوشش دادند.


در همین راستا هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان ایران اعلام کرد، در سایه همکاری خوب دستگاه های اجرایی و نظارتی، روند انتخابات به جز گزارش های بسیار اندک از سوی شورای نگهبان نقصی نداشت.


بهره سخن

ایران با برگزاری انتخابات دموکراتیک قدرت تشکیلاتی و سازوکار منظم مدیریتی خود را به رخ دشمنان کشاند و بدون هیچ مانعی توانست بار دیگر نقشه های غرب را خنثی کند. علاوه بر این، مشارکت گسترده مردم پیام های روشنی به دشمنانی داد که روی تحریم انتخابات شرط بندی کرده بودند و همچنان گوشه چشمی به بی ثبات کردن امنیت ایران، ایجاد تفرقه و درگیری دارند.


در همین راستا آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در پیامی به مردم این کشور به دنبال برگزاری باشکوه انتخابات، از حضور پرشور مردم قدردانی کرد و بصیرت و آگاهی مردم را نسبت به شرایط و پذیرش مسئولیت شایسته قدردانی دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم