پیش بینی قیمت بیت کوین / جدال خریداران و فروشندگان بیت کوین نزدیک به سقف تاریخی


پیش بینی قیمت بیت کوین / جدال خریداران و فروشندگان بیت کوین نزدیک به سقف تاریخی

بیت کوین (BTC) دنیای ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده است و با رسیدن به سطح 69 هزار دلار، به بالاترین قیمت تاریخی خود نزدیک شده است. این رکوردشکنی با افت قیمتی سریع مواجه شد. به‌طوری که قیمت در حدود 65 هزار دلار تثبیت شد؛ در این مقطع پیش بینی قیمت بیت کوین با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

به گزارش تجارت‌‎نیوز، به‌ عقیده بسیاری از تحلیلگران کریپتو، افت شب گذشته بیت کوین نباید سرمایه گذاران را شگفت زده کند؛ بسیاری از افراد احتمالاً بالاترین سطح قیمت را فرصتی برای تثبیت سود خود می‌دیدند که باعث اصلاح موقت قیمت شد.

با این حال، افزایش اخیر قیمت بیت کوین به دلیل افزایش قابل توجه تقاضا از سوی صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین (ETF) است. این صندوق‌ها به سرمایه گذاران اجازه می‌دهند بدون مالکیت مستقیم بیت کوینی، در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

به‌طور همزمان، ورودی خالص به این صندوق‌ها به بالاترین حد خود رسیده است. لین آلدن، تحلیلگر، برآورد می‌کند که مجموع ورودی خالص ۸ میلیارد دلاری از ماه ژانویه تاکنون به افزایش خیره کننده ۳۰۰ میلیارد دلاری در ارزش بازار بیت کوین کمک کرده است.

هاوینگ بیت کوین و انتظارات بازار

با نگاه به آینده، چندین عامل به چشم انداز صعودی بیت کوین کمک خواهد کرد. رویداد هاوینگ آینده در ماه آوریل، نرخ استخراج بیت کوین جدید را به نصف کاهش می‌دهد که به طور بالقوه فشار فروش از سوی استخراج کنندگان را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، انتظار می‌رود، عوامل اقتصادی جهانی در طی سال‌های آینده به نفع بازار ارزهای دیجیتال باشد.

کاهش نرخ بهره پیش بینی شده توسط فدرال رزرو، همراه با سیاست‌های مشابه کاهش دهنده توسط سایر بانک‌های مرکزی بزرگ، می‌تواند منجر به افزایش نقدینگی جهانی شود. این سناریو اغلب باعث می‌شود سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به دنبال دارایی‌های جایگزین مانند بیت کوین باشند که به طور بالقوه منجر به افزایش بیشتر قیمت شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین / جدال خریداران و فروشندگان بیت کوین نزدیک به سقف تاریخی

پیش بینی قیمت بیت کوین

با فرض اینکه معامله گران به طور فعال در حال خرید در کف فعلی قیمت هستند، به نظر می‌رسد بازگشت به بالاترین قیمت‌های تاریخی و فراتر از آن محتمل است. عبور استوارد بیت کوین از 69 هزار دلار می‌تواند موج جدیدی از خرید را به راه بیاندازد و قیمت را به سمت اهدافی مانند 75 هزار دلار، 80 هزار دلار و در نهایت 100 هزار دلار سوق دهد.

روندهای تاریخی تا حدودی از این سناریو پیش بینی حمایت می‌کنند. در رالی‌های صعودی قبلی، قیمت بیت کوین پس از شکست رکوردهای جدید به طور قابل توجهی افزایش یافت. به عنوان مثال، پس از عبور از رکورد19 هزار و 800 دلار در ماه دسامبر ۲۰۱۷، بیت کوین تنها در عرض چند ماه به نزدیک 65 هزار دلار رسید. الگوهای مشابهی در طی سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ مشاهده شد که نشان می‌دهد رالی فعلی ممکن است از همان الگو پیروی کند.

در حالی که اصول بنیادی مثبت مانند تقاضای صندوق‌های ETF، رویداد هاوینگ و بهبود شرایط نقدینگی، امکان رسیدن قیمت بیت کوین به 100 هزار دلار در این ماه را تایید می‌کند، لازم است که به یاد داشته باشیم که بازار ارزهای دیجیتال همچنان به شدت نوسانات و غیرقابل پیش بینی دارد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!