تنور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داغ شد/ ترامپ و بایدن پیشتاز شدند


تنور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داغ شد/ ترامپ و بایدن پیشتاز شدند

اقتصادنیوز: انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ دیروز یا همان سه‌شنبه بزرگ برگزار شد و نتایج آن به‌تدریج اعلام می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه که تاکنون در ۱۲ ایالت پیروز شده است، مطابق پیش‌بینی‌ها پیش رفته و انتظار می‌رود نیکی هیلی، تنها رقیب خود پر حزب جمهوری‌خواه را شکست دهد.

مقامات یا نمایندگان هر حزب که تحت عنوان دلیگیت شناخته می‌شوند، براساس نتیجه هر رقابت، به نامزد برتر تعلق می‌گیرند. تأیید نامزدی هر فرد در حزب متبوع، به کسب تعداد مشخصی دلیگیت بستگی دارد و این دلیگیت‌ها در نهایت در روز گردهمایی سیاسی (کنوانسیون حزب)، نامزد مورد نظر را معرفی می‌کنند.

خبر مرتبط
استقبال ترامپ از جنگ اسرائیل علیه غزه

اقتصادنیوز : دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای به شکلی صریح اعلام کرد از جنگ جنایتکارانه اسرائیل در نوار غزه حمایت می‌کند.

در سه‌شنبه بزرگ، در مجموع نامزدهای حزب جمهوری‌خواه برای دست کم ۸۶۵ و نامزدهای دموکرات برای حداقل یک هزار و ۴۲۰ هیات نمایندگی رقابت می‌کنند.

ستاد انتخاباتی ترامپ پیش‌بینی کرده بود که در این روز دست کم ۷۷۳ نماینده را به اصطلاح در جیب خواهد داشت. او تا پیش از این رای ۲۴۷ نماینده را از آن خود کرده است.

انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ حزب جمهوری‌خواه

براساس delegate tracker شبکه ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ تاکنون یک هزار و ۱۷ دلیگیت (هیات نمایندگی) به دست آورده و این رقم برای نیکی هیلی ۹۲ است. نامزد نهایی این حزب به دست کم یک هزار و ۲۱۵ دلیگیت نیاز دارد.

انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴ حزب دموکرات

براساس delegate tracker شبکه ان‌بی‌سی، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که تقریبا در حال مبارزه انتخاباتی با خودش اس نیز تاکنون یک هزار و ۵۶۴ دلیگیت را از آن خود کرده است. او برای قطعی شدن نامزدی این حزب به یک هزار و ۹۶۸ دلیگیت نیاز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید