توافق آلمان و فرانسه برای تهیه مهمات برای اوکراین


توافق آلمان و فرانسه برای تهیه مهمات برای اوکراین

وزرای خارجه آلمان و فرانسه در دیداری در پاریس درباره همکاری با هم در زمینه تهیه مهمات برای اوکراین در بازار جهانی با هم توافق کردند.

توافق آلمان و فرانسه برای تهیه مهمات برای اوکراین

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، آلمان و فرانسه می خواهند برای تهیه مهمات برای اوکراین در بازار جهانی با یکدیگر همکاری کنند. آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان و استفان سژورنه، همتای فرانسوی وی در نشستی در پاریس در این مورد توافق کردند.

به گفته محافل شرکت کننده گفتگوهای خوب و قابل اعتمادی در مورد چگونگی حمایت آلمان و فرانسه از اوکراین با گام‌های مشخص - "مثلاً از طریق خرید جهانی مهمات" صورت گرفت. هیئت ها همچنین گفتند که این موضوع در مورد چگونگی کمک آلمان و فرانسه به صندوق صلح اتحادیه اروپا برای اوکراین (تاسیسات صلح اروپایی) است. جزئیات بیشتری فاش نشد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان درباره این دیدار در پلتفرم ایکس نوشت: متحد و مصمم: با هم قوی هستیم.

«استفان سژورنه»، وزیر امو خارجه فرانسه هم نوشت: دو کشور ما به طور کامل به طرف اوکراین متعهد هستند و برای انجام کارهای بیشتر و بهتر با هم کار می کنیم.

حتی قبل از این نشست، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که کشورش از طرح چک برای تهیه حدود 800000 گلوله توپ برای اوکراین در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد. اوکراین در حال حاضر از کمبود مهمات شکایت دارد و به همین دلیل است که نیروهای مسلح روسیه بارها توانسته اند به ویژه در جبهه شرقی پیشروی کنند.

اخیراً بین اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد اوکراین و دفاع در برابر جنگ روسیه اختلاف نظرهایی وجود داشته است. در ابتدای هفته گذشته، ماکرون با بیان اینکه احتمال حضور نیروهای زمینی غربی در اوکراین برای او منتفی نیست، باعث عصبانیت دولت فدرال آلمان شد. شولتز سپس قاطعانه این موضوع را رد کرد و به نوبه خود، هرگونه استقرار بوندسوهر در اوکراین را رد کرد.

بائربوک البته با این تصور مقابله کرد که یک آزمون جدی برای روابط بین آلمان و فرانسه وجود دارد. وزیر خارجه آلمان گفت: "دوستی و همبستگی عمیق در این واقعیت بیان نمی شود که ما همیشه با هم موافق باشیم. "اگر همیشه موافق هستید، پس چیزی اشتباه است." بائربوک گفت، دوستی عمیق در این واقعیت بیان می شود که "وقتی نظرات متفاوتی دارید، به اتحاد ادامه می دهید زیرا هیچ چیز نمی تواند شما را از هم جدا کند." و این دوستی عمیق فرانسه و آلمان است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!