آمار جالب حضور پزشکان در مجلس دوازدهم+جزییات


آمار جالب حضور پزشکان در مجلس دوازدهم+جزییات

پایان رای گیری و مشخص شدن نتایج انتخابات، نقطه آغازی برای واکاوی برخی آمارها و بررسی اتفاقاتی در این رویداد مهم سیاسی است که مورد توجه افکار عمومی و مخاطبان رسانه‌ها قرار دارد.

یکی از نکاتی که مورد توجه افکار عمومی قرار می گیرد موضوع مهم تخصص و مدرک تحصیلی افراد راه یافته به مجلس شورای اسلامی است و در این میان، جامعه پزشکی نیز بسیار مورد توجه قرار دارد.

مردم ایران در ۱۶ استان سیستان و بلوچستان، قزوین، گیلان، فارس، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، مرکزی، زنجان، همدان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کردستان، مازندران، اصفهان، تهران (ورامین) و اردبیل نمایندگانی را از جامعه پزشکی انتخاب و با رای مثبت، آنها را راهی بهارستان کردند.

استان مازندران با ۳ نماینده بیشترین آمار را در جمع منتخبان جامعه پزشکی در مجلس دارد و بعد از این استان، اصفهان و فارس نیز با ۲ نماینده پزشک، در جایگاه بعدی قرار دارند.

از بین نمایندگان پزشک که راهی مجلس شورای اسلامی شدند، ۱۲ نفر آنان متخصص هستند، ۶ نفر پزشک عمومی، ۲ نفر چشم‌پزشک و نام یک پزشک داروساز نیز در میان اسامی به چشم می خورد.

آمار جالب حضور پزشکان در مجلس دوازدهم+جزییات

بیهوشی، علوم آزمایشگاهی، جراحی قلب، پزشکی قانونی، بیماری های عفونی، طب کار و طب سنتی از دیگر حوزه های تخصصی پزشکانی است که بر کرسی نمایندگی مجلس خواهند نشست.

جهابخش امینی، پزشک عمومی کاندیدای دیگری از جامعه پزشکی است که از حوزه استان کرمانشاه وارد رقابت انتخاباتی شده و با راهیابی به دور دوم انتخابات هنوز تکلیف حضورش در میان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص نشده است.

فرایند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری (۱۱ اسفند) برگزار شد و با پایان اعلام نتایج نهایی توسط ستاد انتخابات کشور - در روز دوشنبه چهاردهم اسفندماه - ۲۴۵ نفر در مرحله نخست انتخابات، منتخب مردم شدند و انتخابات ۲۱ حوزه نیز برای تعیین ۴۵ نماینده دیگر به دور دوم کشیده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چشم هایش