راه اندازی اولین صندوق ETF بیت کوین در برزیل توسط بلک راک


راه اندازی اولین صندوق ETF بیت کوین در برزیل توسط بلک راک

در اقدامی مهم در بازار رمز ارز برزیل، BlackRock قرار است اولین صندوق ETF بیت کوین را با نام iShares Bitcoin Trust BDR (IBIT39) در تاریخ ۱ مارس معرفی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این رویداد که قرار است در اصلی‌ترین بورس سهام برزیل، B3، انجام شود، لحظه‌ای کلیدی در گسترش دسترسی به دارایی‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاران برزیلی است.

کارینا ساعده، مدیر BlackRock برزیل، در گفتگو با InfoMoney اطلاعاتی در مورد راه‌اندازی این ETF ارائه داد. او بر هدف این ETF برای ارائه دسترسی قانونی به بیت کوین برای سرمایه‌گذاران تأکید کرد و گفت که این اقدام با چشم‌انداز استراتژیک BlackRock برای بهبود فرصت‌های سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال در برزیل همسو است.IBIT39 نتیجه تلاش‌های بلک راک در طول سال‌ها در بازار دارایی‌های دیجیتال است.

ساعده تأکید کرد که محصولات اخیر BlackRock در ایالات متحده و هم برزیل به عنوان تأییدی بر ماهیت کریپتو نباید دیده شود، بلکه به رشد علاقه سرمایه‌گذاران به این کلاس دارایی پاسخ می‌دهد. وی افزود، هدف ما ارائه محصولات امن و شفاف به مشتریان است، ما هیچ توصیه‌ای نداریم و هیچ انتظاری نسبت به آینده قیمت بیت کوین نداریم.

ویژگی‌ها و هزینه‌های صندوق ETF

iShares Bitcoin Trust BDR، دارای هزینه مدیریتی ۰.۲۵ درصد است که برای اولین سال بر روی ۵ میلیارد دلار اولیه دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) به ۰.۱۲ درصد کاهش می‌یابد.

فلیپه گونسالوس، مدیر محصولات بهره و ارز B3، بر بازار نوپایETFهای کریپتو در برزیل توجه بسیاری دارد. وی در گفتگویی بیان داشت: از زمان شروع در سال ۲۰۲۱، بازار کریپتو لیست‌شده ۱۳ ETF را دیده است که دارایی‌هایی به ارزش ۲.۵ میلیارد ریال جمع‌آوری کرده‌اند. با وجود نوسانات در طول دو سال گذشته، حجم معاملات در پایان سال گذشته به روزانه ۳۰ میلیون ریال رسید.

این ابتکار از BlackRock برای راه‌اندازی اولین ETF بیت کوین در برزیل گام مهمی در گسترش دامنه سرمایه‌گذاری‌های دارایی دیجیتال در کشور است و این قول را می‌دهد که رشد و علاقه بیشتری را در بازار رمز ارزها بین سرمایه‌گذاران برزیلی تحریک کند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا