رئیسی آسیب سیلاب سیستان و بلوچستان را ریشه‌یابی کرد


رئیسی آسیب سیلاب سیستان و بلوچستان را ریشه‌یابی کرد

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور گفت: خانه‌های جنوب سیستان و بلوچستان با نگاه مهندسی و در ارتفاع ساخته شده‌اند که سیلاب اخیر کمترین میزان آسیب را به آن‌ها وارد کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جریان بازدید از مناطق سیل زده در جمع مردم جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر خانه‌های جنوب استان با نگاه مهندسی و درست ساخته نمی‌شد تخریب گسترده و تلفات فراوان داشتیم، خانه‌های جنوب استان بانگاه مهندسی و سنتی در ارتفاع ساخته شده که سیلاب اخیر کمترین میزان آسیب را به آن‌ها وارد کرده است.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که مردم و خانه‌هایشان آـسیب ندیده اند اما بهسازی جاده‌ها بسیار مهم است از روحیه جهادی استاندار سیستان و بلوچستان وتیم مدیریتی استان که به صورت شبانه روزی در این منطقه تلاش می‌کنند تقدیر می‌کنم.

خبر مرتبط
دیدار رئیسی از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان+ فیلم

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور همراه با جمعی از مسئولان دولتی با استفاده از بالگرد از مناطق آسیب دیده سیلاب‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

رییس جمهور با اشاره پیگیری وزیر راه در خصوص جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یک کار اساسی این است که باید این نزولات آسمانی را با ایجاد سد به نحوی مدیریت کنیم که از آب درست استفاده شود، بالاخره گاهی چند ساعت یا چند روز باران می‌بارد آب این باران باید برای مردم این منطقه نعمتی باشد که بتوانند از آن در طول سال استفاده کنند که به دریا ریخته نشود و این آب شیرین قابل استفاده برای آشامیدن شود.

رییسی بیان کرد: کار زیربنایی و زیر ساختی که باید در این منطقه انجام شود ساخت سد است که آن هم جز برنامه ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب به علت توجه دادن همه کشور به مساله سیستان و بلوچستان، چابهار و دشتیاری و وضعیتی که وجود دارد تشکر می‌کنم، این نگاه معظم له به مردم و امدادرسانی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس جمهور تصریح کرد: به عنوان طلبه خدمتگزار و دولتی که وظیفه خدمت به مردم را دارد با اینکه خبر وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان را در الجزایر شنیدم بنابراین علاوه بر حضور جهادی استاندار این استان از وزیر کشور هم خواستم سریعا در منطقه سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان حضور پیدا کند.

وی افزود: در الجزایر به بنده اطلاع دادند که کارهای اولیه برای امدادرسانی در آن منطقه انجام شده تا نگرانی رفع شود اما چند روزی که گذشت احساس کردم خودم باید در این منطقه حضور داشته باشم که برای کارهای آتی برنامه ریزی صورت بگیرد.

باران سیل‌آسایی که از یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پنجشنبه دهم اسفندماه هفته گذشته جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفته بود به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌های زیادی وارد کرد، همه نیروهای خدمات رسانی و امداد رسانی بسیج شدند تا جلوی خسارت‌های احتمالی به جنوب استان را بگیرند اما با توجه به شدت بارش‌ها، سیلاب به وقوع پیوست و با وجود تلاش‌های فراوان جنوب استان متحمل خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شد.

در این مدت یک‌هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت و واحدهای مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزئی دیدند همچنین چهار سد آبگیری و سرریز شد همچنین تعداد ۲۵۲ روستا به دلیل آسیب‌های وارد شده در خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع و تأسیسات تأمین و پمپاژ آب با مشکل قطعی آب مواجه شدند.

اکنون روند امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان با قوت در حال پیگیری است ضعف و سستی در مسیر امدادرسانی مشاهده نمی شود و با مدیریت درست تاکنون اقدام‌های شایسته ای برای حادثه دیدگان ارائه شده است، از ابتدای شروع بارندگی های سیل آسا در جنوب استان وزرای کشور، نیرو، جهادکشاورزی، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، رئیس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر و برخی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری برای پیگیری وضعیت مردم راهی این منطقه شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی