انحلال گردان‌های استشهادی طالبان


انحلال گردان‌های استشهادی طالبان

حکومت سرپرست افغانستان امروز (چهارشنبه) از انحلال گردان‌های استشهادی این گروه خبر داد.

انحلال گردان‌های استشهادی طالبان

به گزارش راهبرد معاصر؛ قاری فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش حکومت سرپرست طالبان امروز (چهارشنبه ۱۶ اسفند) اعلام کرد که گردان‌های استشهادی طالبان منحل شده‌اند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های بین‌المللی دیگر در سرزمین ما حضور ندارند و دولت گذشته هم سقوط کرده است، گفت: دیگر نیازی به این گردان‌ها نیست.

این مقام نظامی در حالی این ادعا را مطرح کرد که رهبران طالبان در اکتبر ۲۰۲۱، یعنی چند ماه پس بازگشت به قدرت، از ایجاد چند گردان ویژه انتحاری به نام‌های «منصوری»، «بدری» و «الحمزه» خبر داده بودند که مسوولیت تامین امنیت مرز‌های افغانستان را بر عهده داشتند.

ولی حالا که حکومت سرپرست در افغانستان پس از ۲ سال و شش ماه، توسط هیچ کشوری به طور رسمی به رسمیت شناخته نشده، از منحل کردن واحد‌های ویژه انتحاری خبر می‌دهند.

رئیس ستاد ارتش حکومت سرپرست طالبان با بیان اینکه در صورتی که دشمنان به ما حمله کنند، همه نیرو‌های ما استشهادی هستند، تصریح کرد: این نیرو‌ها گر چه در بخش‌های نیرو‌های ویژه ارتش ما جذب شده‌اند، ولی همچنان از احترام و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

این مقام نظامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، از نقض حریم افغانستان توسط واشنگتن خبر داد و گفت: حریم هوایی افغانستان هنوز در اشغال نیرو‌های آمریکایی است.

وی با بیان اینکه هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکایی در افغانستان به گشت‌زنی مشغول هستند، اظهار داشت: این پهپاد‌ها احتمالا از یکی از کشور‌های همسایه کنترل می‌شوند.

فصیح‌الدین فطرت در مورد درگیری‌های مرزی افغانستان با پاکستان هم اظهار داشت: ما همواره مرز «دیورند» را یک «خط فرضی» می‌دانیم و هرگاه اسلام‌آباد تلاش کنند از آن خط به سمت افغانستان پیش بروند، طالبان با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نیرو‌های ما تلاش می‌کنند مشکلات را از راه گفتگو حل کنند، اما وقتی طرف پاکستانی اعتنا نمی‌کند، ما هم به نیروهای‌مان اجازه می‌دهیم که پاسخ متقابل بدهند. / طلوع‌نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه متن و پیام تبریک روز معلم فیزیک