شورای امنیت ارمنستان: مرزبانان روسیه از مرز آذربایجان خارج نمی شوند


شورای امنیت ارمنستان:  مرزبانان روسیه از مرز آذربایجان خارج نمی شوند

شورای امنیت ارمنستان اعلام کرد که موضوع خروج مرزبانان روسیه از مرز آذربایجان مورد بحث قرار نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که موضوع خروج مرزبانان روسیه از مرز آذربایجان در جنوب ارمنستان به ویژه از منطقه نزدیک روستای نرکین هند مورد بحث قرار نگرفته است.
اوایل روز چهارشنبه، آرمن گریگوریان گفت که ارمنستان روسیه را از قصد خود برای انجام کنترل مرزی در فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس ایروان به طور کامل و بدون مرزبانان روسیه مطلع کرده است.
گریگوریان در مورد اینکه آیا احتمال خروج مرزبانان روسیه از مرز با آذربایجان به ویژه از منطقه نزدیک روستای نرکین هند که در اواسط فوریه تیراندازی در آن رخ داد، در حال بررسی است یا خیر، گفت: در مورد سوال شما، این موضوع امروز مطرح نیست. وی در عین حال بار دیگر تاکید کرد که مرزبانان روسیه از ورود ناظران اروپایی به این بخش مرزی جلوگیری کردند. آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان، در 21 فوریه گفت که روسیه، بر خلاف ماموریت نظارتی اتحادیه اروپا، به منطقه مرزی در منطقه نرکین هند دسترسی دارد، اما "نتوانست از این حادثه جلوگیری کند". در پاسخ، سرگئی کوپیرکین، سفیر روسیه در ایروان اظهار داشت که مرزبانان روسیه نقش مستقیمی در جلوگیری از تشدید تنش در نزدیکی روستای ارمنی نرکین هند داشتند.
دیرتر، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، در 28 فوریه گفت که مرزبانان روسیه مأموریتی برای حضور در بخش نرکین هند ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن