بیانیه شدیداللحن آلمان درباره طرح جدید اسرائیل برای شهرک‌سازی در کرانه باختری


بیانیه شدیداللحن آلمان درباره طرح جدید اسرائیل برای شهرک‌سازی در کرانه باختری

اقتصادنیوز: وزارت خارجه آلمان با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن، طرح جدید رژیم صهیونیستی برای احداث سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت خارجه آلمان منتشر شد، از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که اجرای این طرح را کنار بگذارد.

این بیانیه می‌افزاید: «سیاست (رژیم) اسرائیل برای شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین نقض جدی قوانین بین المللی است و هرگونه تلاش برای راه حل دو دولتی را تضعیف می‌کند.»

وزارت خارجه آلمان تصریح کرد که عملیات طوفان الاقصی «نمی‌تواند توجیهی برای ادامه ساخت شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی باشد.» طبق این بیانیه «گسترش شهرک‌ها صلح و امنیت را برای همه مردم منطقه به خطر می‌اندازد.»

خبر مرتبط
روسیه از آلمان شکایت می کند/ علت چیست؟

اقتصادنیوز: متن شکایت روسیه از آلمان به این شرح است: «حمله به پل کریمه با مشارکت آلمان آغازگر جنگ تجاوزکارانه علیه روسیه خواهد بود و احتمالاً نقطه شروع جنگ جهانی سوم خواهد بود».

منابع رسانه‌ای ساعاتی پیش از تصویب طرح اسرائیل برای ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری خبر دادند. این واحدها قرار است در شهرک‌های «معالیه ادومیم»، «افرات» و «کیدار» احداث شوند.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که بیشتر این واحدها در شهرک معالیه ادومیم ساخته خواهند شد که به تازگی شاهد یک عملیات ضد صهیونیستی بود و در جریان آن چند صهیونیست به هلاکت رسیدند.

خبر مرتبط
چرا فایل صوتی افسران ژرمن‌ لو رفت؟/توضیحات وزیر دفاع آلمان

اقتصادنیوز: وزیر دفاع آلمان در یک نشست خبری اینکه علت لو رفتن فایل صوتی جلسه افسران بلندپایه ارتش این کشور وجود یک جاسوس بوده را کرد.

طبق قوانین بین‌المللی، تمامی شهرک‌های یهودی در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی تلقی می‌شوند. رژیم اشغالگر در سال ۱۹۶۷ شهر قدس را اشغال و اقدام به ساخت گسترده شهرک‌های یهودی‌ نشین در آن کرد.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم اسرائیل، بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۷۰۰ هزار نفر در آنها ساکن هستند.

شورای امنیت سازمان ملل اول اسفند ۱۴۰۱ (۲۰ فوریه ۲۰۲۳ ) با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد؛ اقدامی که پس از ۶ سال از آخرین قطعنامه این شورا صورت گرفت و آمریکا نیز در نقش مخالف متحد دیرینه‌اش ظاهر شد.

اما رژیم صهیونیستی همچنان قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها