خسارت سیل جنوب سیستان و بلوچستان به شبکه آب 252 روستا


خسارت سیل جنوب سیستان و بلوچستان به شبکه آب 252 روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیل در جنوب استان تاسیسات آب ۲۵۲ روستا دچار آسیب شد.

علیرضا قاسمی امروز پنجشنبه در بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان بیان کرد: پس از ۴ سال خشکسالی، شاهد بارش بی‌سابقه‌ای در استان بودیم که مشکلاتی برای مردم به همراه داشت.

وی افزود: ۱۲ شهرستان استان درگیر سیل شدند و تعداد ۲۵۲ روستا به دلیل آسیب‌های وارد شده در خطوط انتقال، شبکه‌های توزیع و تأسیسات تأمین و پمپاژ آب با مشکل قطعی آب مواجه شدند.

وی با بیان اینکه به دلیل سیلابی بودن بعضی از مسیر‌ها آمار متغیر می‌شود، افزود: در برخی از روستا‌ها تا زمان فروکش کردن آب و باز شدن راه‌های دسترسی امکان اصلاح خطوط وجود نداشت و به جز ۹ روستا که در انتظار پایداری شرایط برای رفع آسیب‌ها هستیم، شبکه آب شرب ۲۴۳ روستا متصل و تعدادی از روستا‌ها نیز دچار افت فشار هستند که به مرور زمان شبکه آب آن‌ها نیز پایدار می‌شود.

قاسمی ادامه داد: با توجه به سیلابی بودن مسیر متأسفانه شب گذشته بر اثر شکستگی خط، مجدد ۷ روستا بی‌آب شد که پنج تیم عملیاتی برای ترمیم و بازگشت خط به مدار بهره‌برداری در حال انجام اقدامات هستند.

قاسمی ضمن تشکر از حمایت‌های ویژه وزیر نیرو، استاندار و معاونین استاندار برای عبور از این بحران، افزود: رفع مشکلات ناشی از سیل در سریع‌ترین زمان، بدون عزم ملی، حمایت‌های وزیر نیرو، استاندار و معاونین‌شان و هم چنین تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم و زحمت‌کش آبفا امکان‌پذیر نبود.

وی از تلاش اصحاب رسانه و خبرنگاران که از روز اول در مناطق سیل زده حضور یافتند قدردانی کرد و افزود: ما قدردان همکاری خبرنگاران، فرمانداران و بخشداران و دهیاران عزیز در مدیریت بحران سیل هستیم.

وی استمرار این همکاری و اطلاع‌رسانی قطعی‌های احتمالی آب را خواستار شد و گفت: تیم‌های سبک و سنگین در جنوب استان مستقر هستند تا ضمن تلاش برای رفع کامل مشکلات به وجود آمده، در صورت وقوع مجدد سیل و یا بروز حادثه، نسبت به رفع آسیب‌ها و بروز اختلال در خدمات‌رسانی به مردم اقدام نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان