وزیر خارجه انگلیس: غزه روزانه به 500 کامیون کمک نیاز دارد


وزیر خارجه انگلیس: غزه روزانه به 500 کامیون کمک نیاز دارد

دیوید کامرون در یک کنفرانس خبری با آنالنا بائربوک همتای آلمانی خود اعلام کرد که غزه روزانه به ۵۰۰ کامیون کمک نیاز دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، از "الجزیره انگلیسی", وی گفت: اگرچه انگلیس در حال بررسی گزینه‌های هوایی و دریایی برای ارسال کمک‌های حیاتی به نوار غزه است، اما مؤثرترین راه برای کاهش فوری رنج فلسطینیان ارسال کمک به غزه از طریق مسیر زمینی است.

کامرون به خبرنگاران گفت: « ما نباید این واقعیت را فراموش کنیم که اگر می‌خواهیم از قحطی و بیماری جلوگیری کنیم و به مردم غزه کمک کنیم، به ۵۰۰ کامیون در روز نیاز داریم.»

او خواستار رفع اختلافات میان سازمان های امدادرسان و ارتش اسرائیل برای جلوگیری از حمله به کاروان ها در غزه شد.

به گزارش ایرنا, دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش رژیم اسرائیل فلسطینی‌هایی که برای دریافت آرد و کمک‌های غذایی به میدان «کویت» رسیده بودند، با گلوله جنگی هدف قرار داد.

در این بیانیه آمده است که این جنایت در چارچوب تلاش رژیم اسرائیل برای بروز قحطی بیشتر، تداوم محاصره و عدم تمایل به پایان دادن به این فاجعه انسانی انجام شده است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه افزود: با توجه به آمار بالای تلفات ناشی از گرسنگی، سوء تغذیه و نبود مواد غذایی در بین آوارگان غزه، ما دولت آمریکا، رژیم اسرائیل و جامعه جهانی را مسئول بدتر شدن اوضاع و فاجعه انسانی در نوار غزه می دانیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟