اعزام اورژانس هوایی کشور به زاهدان برای نجات جان مادر باردار


اعزام اورژانس هوایی کشور به زاهدان برای نجات جان مادر باردار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مادرباردار خاشی که بصورت اورژانسی باید تحت عمل پیوند کبد قرار می‌گرفت توسط هواپیمای اورژانس کشور به تهران اعزام شد.

اعزام اورژانس هوایی کشور به زاهدان برای نجات جان مادر باردار

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدکاظم مومنی اظهار کرد: مادر باردار ۱۶ ساله ساکن خاش، علیرغم بارداری، به دلیل نارسایی کبد در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) بستری بود و باید تحت عمل پیوند کبد قرار می‌گرفت.
وی ادامه داد: امکان انجام پیوند کبد در زاهدان وجود ندارد و با وجود پیگیری‌های فراوان، امکان پذیرش در شیراز نیز فراهم نشد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: پس از اخذ پذیرش از یکی از بیمارستان‌های تهران، به دلیل مسافت طولانی و عدم امکان اعزام جاده‌ای مادر با آمبولانس و به مخاطره افتادن جان مادر و جنین، هواپیمای بال ثابت اورژانس کشور در زاهدان به زمین نشست و این مادر به تهران جهت تکمیل درمان اعزام شد.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این باره افزود: این دومین بار در یک ماه گذشته است که هواپیمای بال ثابت اورژانس کشور برای انتقال فوریتی بیماران، در زاهدان فرود می‌آید.
دکتر علی عبدالرزاق نژاد افزود؛ اعزام بیماران به صورت رایگان انجام می‌شود و این پرواز برای هر بیمار، اختصاصی است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا