خبر خوش انگلیس برای ارتش اوکراین


 خبر خوش انگلیس برای ارتش اوکراین

اقتصادنیوز : وزیر دفاع انگلیس در دیدار با رییس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که این کشور ۱۰ هزار پهپاد در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد و برای این منظور ۳۲۵ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس در جریان سفر به اوکراین و در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که انگلیس بیش از ۱۰ هزار پهپاد را تحویل ارتش اوکراین خواهد داد.

به گفته شاپس، انگلیس برای خرید این پهپادها ۳۲۵ میلیون دلار هزنیه خواهد کرد و بیشتر این پهپادها، پهپادهای شناسایی هستند و تقریبا نزدیک به هزار پهپاد از آنها پهپادی انتحاری خواهند بود.

خبر مرتبط
روس ها 4 پهپاد اوکراینی در «ولگاگراد» را شکار کردند

اقتصادنیوز : وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۴ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در منطقه ولگاگراد رهگیری و سرنگون کردند.

وزیر دفاع انگلیس در بیانیه خود ضمن تشویق دیگر کشورهای غربی برای افزایش کمک‌های نظامی خود به اوکراین گفت: من تعهد خود را برای مسلح کردن اوکراین با پهپادهای جدید و پیشرفته که مستقیماً از صنایع دفاعی پیشرو در بریتانیا می‌آیند را افزایش می‌دهم - مستقیماً از کف کارخانه تا خط مقدم.

ساعاتی پیش نیز امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که در زمینه حمایت پاریس از اوکراین هیچ محدودیت یا «خط قرمزی» از طرف روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد؛ اظهاراتی که انتقاد مسکو و مخالفان دولت ماکرون را برانگیخت.ماکرون در کاخ الیزه میزبان رهبران مخالفان دولت بود تا درباره حمایت فرانسه از اوکراین گفتگو کنند، اما پس از بیش از سه ساعت گفت‌وگو هیچ توافقی حاصل نشد.

رییس‌جمهور فرانسه پس از این نشست با رهبران داخلی تأکید کرد که از «هیچ محدودیتی» برای کمک به کی‌یف تبعیت نمی‌کند و این اقدام را افزایش تنش‌ها نمی‌داند، بلکه «پاسخی متناسب» از طرف پاریس به اقدامات مسکو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقوع حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن