صعود 4 فرنگی کار ایران به فینال جام وهبی امره


صعود 4 فرنگی کار ایران به فینال جام وهبی امره

در پایان دور مقدماتی ۴ وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه، ۴ نماینده ایران راهی فینال شدند.

صعود 4 فرنگی کار ایران به فینال جام وهبی امره

به گزارش راهبرد معاصر؛ در جریان مسابقات چهار وزن دوم و پایانی رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه آنتالیا ترکیه، در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۷ و ضربه فنی مغلوب گالیم کابدوناساروف از قزاقستان شد و با توجه به شکست حریفش در دور بعد از دور رقابت‌ها کنار رفت.
محمدمهدی غلامپور دیگر نماینده ایران در این وزن در دور اول با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب المیر علی اف از جمهوری آذربایجان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۱ مرت ایلبارس از ترکیه را شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نیهاد گولوزاده از آذربایجان با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل مصطفی ساگلام از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ از سد آلان ویسایتوف از روسیه گذشت وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۳ تینار شارشنبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. اسماعیلی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر ماکسیم نهودا از بلاروس را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله نیز با نتیجه ۵ بر ۱ دیگو چخیکوادزه از گرجستان را شکست داد و راهی فینال شد.

محمد جواد رضایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ آلمات کبیسپایف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۵ کشتی را به از ابرور آتابایف ازبکستان واگذار کرد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا بتواند به کار خود در گروه بازنده‌ها ادامه دهد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه ۲ بر ۱ مهمت داش دمیر از ترکیه را با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۱ امیر عبدی دیگر نماینده ایران در این وزن را مغلوب کرد.

محمدرضا مختاری نیز در این وزن در دور اول با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل تیمور بردیف از روسیه به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر ۱ از سد چنگیز ارسلان از گذشت و در ادامه با نتیجه ۴ بر ۳ امین کاویانی نژاد را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف یوکسل سارجیجک از ترکیه رفت که داوران هر دو کشتی گیر را دیسکالیفه (حذف از مسابقات) اعلام کردند.

علی اسکو نیز در همین وزن در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر و ضربه فنی احمت آلتان از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۲ شو یامادا از ژاپن را مغلوب کرد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه ۶ بر ۱ تمرلان شادوکایف از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسکو در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

با دیسکالیفه شدن مختاری و اخراج از مسابقات، کاویانی نژاد و حریف قزاقستانی بازنده سارجییک برای فرد راه یافته به دیدار فینال به مصاف هم رفتند که کاویانی نژاد با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدحسین محمودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب آلپرن بربر از ترکیه شد و در صورت حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، محمودی می‌تواند برای کسب مدال برنز به کار خود ادامه دهد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | وضعیت ناراحت‌کننده امامزاده ابراهیم شفت پس از آتش‌سوزی گسترده