28 طرح صنعت آب و برق با حضور رئیس جمهور در خوزستان افتتاح شد


28 طرح صنعت آب و برق با حضور رئیس جمهور در خوزستان افتتاح شد

۲۸ طرح صنعت آب و برق با اعتباری افزون بر ۹۰ هزار میلیارد ریال با حضور رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت در خوزستان بهره‌برداری شد.

28 طرح صنعت آب و برق با حضور رئیس جمهور در خوزستان افتتاح شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با سفر آیت الله رییسی و برخی از اعضای هیات دولت به استان خوزستان این طرح‌ها در شهرستان‌های شوشتر، اندیمشک، دزفول، لالی، شادگان، ایذه، هندیجان، ماهشهر، باغملک و اهواز بهره‌برداری شد.

فاز نخست طرح جامع آبرسانی اندیمشک، افزایش تولید و حجم ذخیره آب شرب دزفول، آبرسانی میان مدت لالی، بهینه‌سازی واحد سه نیروگاه دز و توسعه و تکمیل تصفیه خانه آب دارخوین از جمله این طرح‌ها می‌باشند که با صرف ۳۰ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال بهره‌برداری شدند.

احداث و توسعه پست‌های انتقال و فوق توزیع، احداث خطوط انتقال و فوق توزیع به همراه تعویض مقره و هادی پرظرفیت و پروژه‌های فیبر نوری با ارزش ۳۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی این که امروز با حضور رییس جمهور در خوزستان افتتاح شد.

در سفر رییس جمهور به خوزستان، ۱۰ طرح مربوط به شرکت توزیع نیروی برق شامل توسعه و تامین برق شهری، روستایی، مسکن مهر و ملی، برق‌سانی به روستا‌ها در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، باغملک و لالی، احداث شبکه‌های فشار متوسط هوایی و رینگ خطوط در شهرستان‌های ماهشهر، دزفول و ایذه، اصلاح و تامین روشنایی معابر، تعویض سیم به کابل خودنگهدار، توسعه و احداث شبکه‌های توزیع برق، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق با ارزش پنج هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شدند.

بر اساس این گزارش، هفت طرح نیز در بخش آب و فاضلاب شامل احداث و توسعه شبکه فاضلاب اهواز، احداث و اورهال ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب اهواز، احداث و توسعه شبکه فاضلاب شهر‌های استان، احداث و بهینه‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب شهر‌های استان، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر‌های استان، آبرسانی به ۶ شهر و ۵۹ روستا، بازسازی و توسعه ۸۹ کیلومتر شبکه توزیع آب شهر‌ها و روستا‌ها با ارزش ۱۷ و ۹۰۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

رییس جمهور صبح امروز (جمعه) از طریق فرودگاه دزفول و با استقبال رسمی نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار، وارد خوزستان شد.

این هشتمین سفر رییس جمهور از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به خوزستان است.

در این سفر، مجموعه صنعتی پاک چوب خوزستان، طرح آبیاری زیرسطحی شرکت کشت و صنعت کارون، کارخانه فولاد زمزم سه، فولاد آتیه در اهواز، میادین سپهر و جفیر به بهره برداری رسیده است. /ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی