جزئیات ماموریت دریایی اتحادیه اروپا مشخص شد


جزئیات ماموریت دریایی اتحادیه اروپا مشخص شد

اقتصادنیوز: وزیر خارجه ایتالیا گفت: ماموریت دریایی اتحادیه اروپا موسوم به آسپیدس (سپرها) ماموریتی تهاجمی نیست بلکه یک ماموریت به شدت دفاعی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، تاجانی در مصاحبه‌ با تلویزیون ملی ایتالیا با اشاره به اینکه هدف از این ماموریت حفاظت از کشتی‌های تجاری از جمله کشتی‌هایی که محصولات ایتالیا را از طریق کانال سوئز به چین، خاور دور و همچنین آفریقا می‌برند است، تاکید کرد: ماموریت آسپیدس یک ماموریت دفاعی نظامی بسیار قوی است.

تاجانی در این مصاحبه همچنین با یادآوری این موضوع که رم پیش‌تر حمایت اقتصادی و تخصصی خود را برای بازسازی کلیسای جامع اودسا که در اثر بمباران روسیه به شدت آسیب دیده، اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: بازسازی اوکراین جنگ زده، فرصتی برای صادرت ایتالیا است.

خبر مرتبط
تبعیت اروپا از آمریکا/ یورو نفس راحت کشید+ نمودار

اقتصادنیوز: بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را روی 4 درصد حفظ کرد، ولی کاهش تورم کشورها، چشم انداز کاهش نرخ بهره را تقویت کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه ایتالیا سخت تلاش می‌کند تا راه پیوستن کشورهای بالکان به اتحادیه اروپا را تسهیل کند، افزود: ما نمی‌توانیم این کشورها را به خاطر فشارهای روسیه، چین یا دیگر کشورهای خارج از اروپا، رها کرده و به آنها توجه نکنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه