جزئیات حادثه انفجار مرگبار در شرکت پالایش نفت آفتاب / صبح پنجشنبه رخ داد


جزئیات حادثه انفجار مرگبار در شرکت پالایش نفت آفتاب / صبح پنجشنبه رخ داد

به گزارش رکنا، حسین ظفری در خصوص حادثه حریق یکی از پالایشگاه‌های خصوصی در بندرعباس گفت: حدود ساعت ۱۱ صبح ۱۷ اسفند کوره طرح توسعه فاز ۳ شرکت پالایش نفت آفتاب بندرعباس که یک شرکت خصوصی است،...

به گزارش رکنا، حسین ظفری در خصوص حادثه حریق یکی از پالایشگاه‌های خصوصی در بندرعباس گفت: حدود ساعت ۱۱ صبح ۱۷ اسفند کوره طرح توسعه فاز ۳ شرکت پالایش نفت آفتاب بندرعباس که یک شرکت خصوصی است، دچار حریق شد که بلافاصله با حضور بموقع عوامل آتش‌نشان، اطفا شد.

وی افزود: در این حادثه ۳ نفر از مصدومان به مرکز درمانی شهید محمدی بندرعباس منتقل شدند و یک نفر هم در محل فوت کرد. به دلیل ورود بموقع عوامل امدادی و آتش‌نشان، خسارت جدی به مجموعه وارد نشده است و شرایط تحت کنترل و علت حادثه در دست بررسی است.

شرکت پالایش نفت آفتاب بندرعباس نیز اطلاعیه‌ای منتشر کرد و گفت: هنگام انجام فعالیت‌های تعمیراتی روی یکی از کوره‌ها حادثه‌ای رخ داد که با حضور بموقع عوامل امدادی و آتش‌نشانی شرکت از سرایت حادثه به سایر قسمت‌ها جلوگیری شد.

حبیب بهادری سرپرست فرمانداری بندرعباس در تشریح جزئیات حادثه آتش سوزی در پالایشگاه نفت آفتاب بیان داشت: پیش ازظهر پنجشنبه حادثه آتش‌سوزی در یکی از کوره‌های پالایشگاه نفت آفتاب واقع در محل شهرک صنعتی خلیج‌فارس رخ داد.

در این حادثه سه نفر مصدوم شدند که یک نفر از مصدومان در محل آتش‌سوزی فوت کرد و دو نفر دیگر از مصدومان با سوختگی ۲۰ و ۲۵ درصد به بیمارستان منتقل شده‌اند و تحت درمان قرار دارند. تیم تعمیرات براثر سهل‌انگاری پیش از آن‌که گاز کامل خارج شود شروع به عملیات تعمیر کردند که باعث انفجار شد.

علیرضا جعفرپور، فرمانده ارشد پدافند غیرعامل، مدیریت شرایط اضطراری و HSE صنایع غرب بندرعباس نیز درتشریح این حادثه بیان کرد: به محض اطلاع از وقوع این حادثه، هماهنگی‌های لازم برای ارسال تجهیزات مورد نیاز صورت گرفت، طی بررسی و کارشناسی به‌عمل آمده و تشکیل کمیته بحران در شرکت یادشده و تجزیه و تحلیل اطلاعات اولیه، دلیل این حادثه کاملاً فنی بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شروع این حادثه با نشت مواد نفتی از تیوب کوره تقطیر به محفظه احتراق بوده است که منجر به آتش‌سوزی مختصری شده است که بلافاصله اطفا شد ولیکن ظاهراً به‌دلیل ادامه نشتی مواد نفتی به داخل کوره و تجمع بخارات نفتی در کوره انفجار رخ داده است که متأسفانه بروز این انفجار باعث فوت یک نفر از کارکنان آن مجموعه و مصدومیت افراد دیگر شده است.

وی گفت: گزارش دقیق حادثه پس از انجام تحقیقات و تحلیل‌های فنی توسط کارگروه‌های تخصصی و ارگان‌های متولی انجام و اعلام خواهد شد.


جزئیات حادثه انفجار مرگبار در شرکت پالایش نفت آفتاب / صبح پنجشنبه رخ داد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید