آغاز زودهنگام ماراتن انتخاب رییس مجلس دوازدهم؛ قالیباف لابی‌گری را شروع کرد!


آغاز زودهنگام ماراتن انتخاب رییس مجلس دوازدهم؛ قالیباف لابی‌گری را شروع کرد!

آن‌طور که از شواهد و قراین مشخص است مجلس دوازدهم، مجلس پرچالشی برای قالیباف خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:قالیباف رئیس دوره یازدهم مجلس، کار سختی برای تکیه زدن بر صندلی ریاست در مجلس آینده دارد و شاید او برای ریاست مجلس دوازدهم باید راه علی لاریجانی در مجلس دهم را طی کند.

در مجلس دهم زمانی‌که شانس علی لاریجانی با راهیابی اصلاح‌طلبان به مجلس دهم، برای ریاست کاهش پیدا کرده بود، او فراکسیون مستقلان ولایی را تشکیل داد، فراکسیونی که اگرچه اصولگرایان معتدل را در خود جای داده بود، اما در عین حال رابطه نزدیکی با اصلاح‌طلبان داشت و از سوی دیگر طیف اصولگرا نیز ارتباط نزدیکی با این فراکسیون داشتند و همین امر موجب شد تا لاریجانی بتواند عارف را برای رسیدن به صندلی ریاست کنار بزند. حالا هم به نظر می‌رسد قالیباف فراکسیون جدیدی تاسیس کند تا بتواند تندروها را منزوی کند تا ریاستش بر مجلس دوازدهم تضمین شود.

یکی از منتخبین مجلس دوازدهم خبر داد که ملاقات‌های قالیباف با برخی از منتخبان مجلس دوازدهم آغاز شده است.

مجید نصیرپور، منتخب مجلس دوازدهم با بیان اینکه قالیباف جدی‌ترین گزینه ریاست مجلس است، گفت: طبیعتا آقای قالیباف جدی‌ترین گزینه ریاست مجلس است و ترکیب مجلس نیز به لحاظ کلی در اختیار دوستان اصولگرا است. اما حتما آقای قالیباف با چالش‌هایی نیز مواجه خواهد بود چون یک رقابت داخلی میان جریان اصولگرایی شکل می‌گیرد. یعنی رقابت میان آقای نبویان و جریانی که از ایشان حمایت می‌کنند و آقای قالیباف و جریانی که از ایشان حمایت می‌کنند.

او ادامه داد: البته جریانی که به لحاظ عددی ضعیف است یعنی دوستانی که در قالب تشکل مستقلین مجلس آینده فعالیت خواهند کرد نیز وجود دارد که در این میان می‌تواند نقش‌آفرین باشد. قاعدتا در این روزها مذاکراتی برای ریاست مجلس هم میان دو طیف جریان اصولگرایی و هم مستقلین مجلس انجام شده است.

این نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس تاکید کرد: باید منتظر ماند و دید که کدام یک از گزینه‌ها می‌توانند نظر دوستان مستقل را جلب کنند. البته گزینه‌هایی همچون آقای پزشکیان و آقای تاجگردون هم در جریان مستقلین وجود دارند که می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند یا برای ریاست یا برای نایب رئیسی وارد میدان شوند. به نظر می‌رسد آقای قالیباف روزهای پرچالشی را تجربه خواهند کرد.

نصیرپور با اشاره به برگزاری جلسات میان منتخبان مجلس دوازدهم، خاطرنشان کرد: جلسات انفرادی میان منتخبان برگزار شده است، اما جلسه عمومی که منتخبین با توجه به گرایش‌های فکری‌شان جمع شوند، تشکیل نشده است. چون اکثر دوستان باید از شهرستان‌ها بیایند و باید منتظر باشند تا اعتبارنامه‌هایشان صادر و حوزه‌های انتخابیه‌شان تایید شود و بعد به تهران بیایند. بنابراین جلسات اصلی به نظر می‌رسد از اواخر هفته جاری که شورای نگهبان در خصوص حوزه‌های انتخابیه اظهارنظر می‌کند، شکل می‌گیرد و در ایام ماه رمضان و نوروز این جلسات ادامه پیدا می‌کند.

او در خصوص اینکه آیا قالیباف با مستقلین جلساتی را برگزار کرده است، گفت: ‌آقای قالیباف در حال حاضر رئیس مجلس هستند و طبیعتا دوستانی که رای آوردند برای آشنایی با فضای مجلس و برنامه‌های آتی مجلس با آقای قالیباف ملاقات‌هایی داشتند و خواهند داشت و در این ملاقات‌ها در مورد آینده مجلس حتما بحث خواهند داشت.

منبع : دنیای اقتصاد
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان