ترکیه: غزه به عذاب وجدان سنگین برای جهان تبدیل شده است


ترکیه: غزه به عذاب وجدان سنگین برای جهان تبدیل شده است

«هاکان فیدان» تأکید کرد که جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بر روی وجدان جهانیان سنگینی می‌کند و کشورها برای پایان دادن به این فاجعه مسؤولیت مهمی دارند.

ترکیه: غزه به عذاب وجدان سنگین برای جهان تبدیل شده است

به گزارش راهبرد معاصر، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری در واشنگتن درباره اوضاع غزه گفت: پایان دادن به این فاجعه و کشتار بزرگ برادران ما در غزه در اسرع وقت و اطمینان از برداشتن گام‌های مشخص در راستای این هدف، به مسؤولیتی ضروری تبدیل شده است.

فیدان با بیان اینکه برخی کشورها مانند ترکیه خواستار آتش بس دائمی بدون وقفه هستند، گفت: چنین سطح از اجماع هرگز در هیچ رویدادی در جهان به دست نیامده است.

وی ادامه داد که نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل و بسیاری از کشورها احساس می‌کنند که موظف به انجام کاری در مورد وضعیت انسانی در غزه هستند.

وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد که رویکرد آمریکا برای ایجاد بندر موقت در غزه برای کمک‌های بشردوستانه، نتیجه واکنش جامعه جهانی است.

فیدان تصریح کرد: غزه نه تنها بار سنگینی بر وجدان جهانیان است، بلکه به نظر می‌رسد عاملی است که جوامع کشورها را به شکلی غیرمنتظره بسیج و شعله‌ور می‌کند.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: برخی کشورها در مورد اقدامات اسرائیل «کور و کر» هستند. قتل عمدی بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی بی گناه در غزه، نقطه جدیدی در ظلم و ستم است و ادامه این بحران یک «واقعیت غیرقابل تحمل» است.

گفتنی است که هاکان فیدان برای دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود و گفتگو درباره روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین المللی به‌ویژه وضعیت غزه به واشنگتن سفر کرده است./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس