ارمنستان از بررسی ایده پیوستن به اتحادیه اروپا خبر داد


ارمنستان از بررسی ایده پیوستن به اتحادیه اروپا خبر داد

وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: "ایده پیوستن به اتحادیه اروپا یکی از موضوعاتی است که به طور فعال در ارمنستان مورد بحث قرار گرفته است."

به گزارش اسپوتنیک، آرارات میرزویان در مصاحبه با شرکت تلویزیونی TRT World ترکیه گفت: "با توجه به تمام چالش هایی که طی سه تا چهار سال گذشته با آن مواجه بوده ایم، فرصت های جدید به طور فعال در ارمنستان مورد بحث قرار گرفته است. اگر بگویم در این سریال ایده عضویت در اتحادیه اروپا نیز وجود دارد، دروغ نگفته ایم. مردم ارمنستان آرزوهای اروپایی دارند. ما این روند را طی می کنیم و خواهیم دید که پایان این روند چگونه خواهد بود، موضوعی که هیچکس نمی تواند آن را پیش بینی کند."
به گفته وی، ارمنستان فرصت های جدیدی برای همکاری با فرانسه و آمریکا دارد؛ گفت وگوی راهبردی با واشنگتن برقرار شده است که در چارچوب آن مسیرهای جدیدی در حال بررسی است.
وی اضافه کرد: "من می توانم همین را در مورد اتحادیه اروپا بگویم. ما یک توافقنامه مشارکت جامع و پیشرفته با اتحادیه اروپا داریم، اما به دنبال فراتر از این توافق هستیم. ما در حال بحث در مورد آزادسازی رژیم ویزا هستیم، چند مکانیسم جدید که می تواند در روابط ما استفاده شود؛ برای اولین بار در تاریخ، اتحادیه اروپا در تضمین امنیت منطقه ما مشارکت داشت. می دانید که یک هیئت ناظر اتحادیه اروپا در ارمنستان وجود دارد که بر مرز ارمنستان و آذربایجان نظارت دارد."
در فوریه، آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان، در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی ایروان برای تعمیق روابط با اتحادیه اروپا و کسب وضعیت نامزد عضویت در اتحادیه اروپا، گفت که ارمنستان به سمتی حرکت خواهد کرد که حداکثر امنیت برای آن فراهم شود.
پیش از این، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفته بود که توافقنامه امنیت جمعی در مورد ارمنستان اجرایی نشده است، ایروان مشارکت خود را در سازمان پیمان امنیت جمعی متوقف کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!