چند بازیکن جوان در لیست جدید قلعه‌نویی


چند بازیکن جوان در لیست جدید قلعه‌نویی

در تیم‌های ملی عرف بر این است که جوانگرایی و تغییر نسل بلافاصله بعد از پایان جام جهانی انجام شود.

در تیم‌های ملی عرف بر این است که جوانگرایی و تغییر نسل بلافاصله بعد از پایان جام جهانی انجام شود.

در این شرایط مربیان ۴ سال زمان دارند تا بازیکنان جوان را در ترکیب قرار بدهند و رفته رفته نسل را عوض کنند.
با توجه به اینکه جام ملت‌های آسیا تنها یک سال بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شد، زمان کافی در اختیار امیر قلعه‌نویی نبود تا در تیم ملی جوانگرایی کند. به همین دلیل همه چیز به بعد از جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ موکول شد.

حالا قرار بر این است که امیر قلعه‌نویی برای اردوی آتی تیم ملی نام چند بازیکن جوان را در لیست قرار بدهد تا آنها رفته رفته آبدیده شوند و نسل بعدی را بسازند.

در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره لیست بعدی تیم ملی برای برگزاری دو بازی رفت و برگشت مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی 2026 انجام شده است.

تا این لحظه نام چند بازیکن جوان و آینده‌دار برای ورود به لیست تیم ملی قطعی شده.

اولین بازیکن کسی نیست جز محمدامین حزباوی. مدافع جوان و سابق فولاد که ابتدای فصل به عضویت السد در لیگ ستارگان قطر در آمد و توانست حتی به ترکیب اصلی این تیم نیز برسد.

حزباوی می‌توانست در جام ملت‌های آسیا هم جزئی از لیست نهایی تیم ملی باشد اما در آخرین لحظات جای خود را به سامان فلاح داد و از حضور در این تورنمنت مهم محروم شد.

حزباوی با توجه به سن و سالی که داشت و البته تجربه چند ماه بازی در قطر، یکی از نفراتی بود که غیبتش انتقادهای بسیاری را به وجود آورد اما در نهایت راهی به اردو پیدا نکرد.

حالا حزباوی از جمله بازیکنان جوانی است که در لیست بعدی تیم ملی حضور خواهد داشت. محمدجواد حسین‌نژاد که او هم سرنوشتی شبیه حزباوی داشت دوباره مورد توجه امیر قلعه‌نویی قرار گرفته و اگر مصدومیتش برطرف شود، نامش در لیست جدید تیم ملی قرار می‌گیرد. هافبک تکنیکی سپاهان آخرین بازیکنی بود که برای شرکت در جام ملت‌های آسیا از لیست خط خورد اما حالا این امکان برای او مهیا شده تا حضور در اردوی تیم ملی را تجربه کند.

چند بازیکن جوان در لیست جدید قلعه‌نویی

محمد قربانی که قبل از جام ملت‌های آسیا در اردو حضور داشت اما در لیست نهایی قرار نگرفت، توسط امیر قلعه‌نویی به اردو دعوت خواهد شد. قربانی که به تازگی راهی لیگ روسیه شده و پیراهن اورنبورگ را پوشیده، در پست هافبک دفاعی یک بازیکن آینده‌دار است که در 22 سالگی می‌تواند اولین بازی ملی خود را انجام بدهد.

قربانی یکی از بازیکنانی است که قلعه‌نویی برای تغییر نسل و جوانگرایی در تیم ملی حساب ویژه‌ای روی توانایی‌ها و استعدادش باز کرده است.

حسین گودرزی از شمس‌آذر که تا همین چند ماه قبل عضو تیم المپیک بود، یکی دیگر از بازیکنانی است که احتمالاً توسط قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت خواهد شد. گودرزی که در نقل و انتقالات نیم‌ فصل از چند باشگاه بزرگ نظیر سپاهان و استقلال پیشنهاد بازی داشت، احتمالاً برای اولین بار حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی را تجربه می‌کند.

او مهره مهمی برای تغییر نسل تیم ملی است و البته قلعه‌نویی اعتقاد دارد گودرزی و ابوالفضل جلالی از استقلال می‌توانند سمت چپ خط دفاع را تا سال‌های سال بیمه کنند.

رضا جعفری از ملوان، سعید سحرخیزان از گل‌گهر، دنیس اکرت از رویال یونیون بلژیک و محمدحسین اسلامی و محمدجواد محمدی از ذوب‌آهن دیگر بازیکنان جوانی هستند که در تیررس قلعه‌نویی قرار دارند و شاید حضور در اردوی تیم ملی را تجربه کنند. ضمن اینکه آریا یوسفی مصدوم است و قطعاً به 2 بازی مقدماتی جام جهانی مقابل ترکمنستان نمی‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس