چه اتفاقی برای نیروهای مسلح اوکراین در منطقه نظامی شمالی افتاد؟


چه اتفاقی برای نیروهای مسلح اوکراین در منطقه نظامی شمالی افتاد؟

سرکوب پدافند هوایی نیروهای مسلح اوکراین قدرت نیروهای هوافضای روسیه را افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه «میلیتری واچ» نوشته است که سرکوب پدافند هوایی نیروهای مسلح اوکراین قدرت نیروهای هوافضای روسیه را افزایش داد.
در این مقاله آمده است:" انتظار می رود سرکوب بیشتر سامانه های پدافند هوایی اوکراین که جایگزینی آنها برای این کشور تقریباً غیرممکن است، قدرت عملیات هوایی نیروهای روسیه را افزایش دهد که نیروهای زمینی روسیه در حال دستیابی به موفقیت های بیشتری در جبهه هستند».
روزنامه نگاران خاطرنشان کردند که تضعیف پدافند هوایی اوکراین باعث موفقیت های ارتش روسیه شد که اخیراً آودیوکا را آزاد و تجهیزات مختلف غربی را منهدم کرد.
در غرب، معتقدند که بدون کمک واشنگتن به کی یف به احتمال زیاد امسال نیروهای مسلح اوکراین در میدان نبرد به تدریج مواضع خود را از دست خواهند داد و فرو خواهند پاشید.
پدافند هوایی اوکراین تنها تا ماه مارس بدون تدارکات جدید قادر به ایستادگی خواهد بود. در ابتدای سال، یوری ایگنات، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین، گفته بود که کی یف نمی تواند به طور کامل آسمان کشور را با سیستم های دفاع هوایی بپوشاند - شهرها، تأسیسات و از این قبیل به صورت محلی محافظت می شوند.
وی پیش از این اطلاع داده بود که پدافند هوایی اوکراین در برابر موشک های بالستیک درمانده است و نسروهای مسلح اوکراین به دلیل از دست دادن تجهیزات ساخت شوروی و عدم امکان سفارش آن ها با مشکلاتی مواجه است.
شایان ذکر است، فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فوریه، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان