جدیدترین قیمت کارخانه ای محصولات سایپا را در خودروبانک ببینید


جدیدترین قیمت کارخانه ای محصولات سایپا را در خودروبانک ببینید

مشاهده جدول قیمت کارخانه محصولات سایپا به مشتریان اجازه می‌دهد تا درک درستی از وضعیت اختلاف قیمت خودروها در بازار داشته باشند. خودروهایی که اختلاف قیمت بازار و کارخانه آن‌ها اندک است، گزینه‌های مناسبی برای خرید از بازار محسوب می‌شوند.

قیمت کارخانه محصولات سایپا

سایپا به همراه ایران خودرو، یکی از دو خودروساز بزرگ ایران است. این شرکت از گذشته تا به امروز، سعی در عرضه مدل‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی داشته است. از جمله محصولات اقتصادی و معروف سایپا در بازار ایران می‌توان به رنو 5، رنو سپند، رنو پی‌کی، پراید، تیبا، ساینا و کوییک اشاره کرد. به همین دلیل قیمت کارخانه‌‌ای محصولات سایپا همواره برای مصرف‌کنندگان ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خودروسازان بزرگ ایرانی همانند سایپا، ایران خودرو و سایر خودروسازان خصوصی هرماه یک جدول قیمت را منتشر می‌کنند. مشاهده جدول قیمت کارخانه محصولات سایپا به مشتریان اجازه می‌دهد تا درک درستی از وضعیت اختلاف قیمت خودروها در بازار داشته باشند. خودروهایی که اختلاف قیمت بازار و کارخانه آن‌ها اندک است، گزینه‌های مناسبی برای خرید از بازار محسوب می‌شوند. در سوی دیگر اگر اختلاف قیمت بازار و کارخانه یک محصول محسوس باشد، بایستی برای خرید آن خودرو از کارخانه در قالب شرایط فروش مختلف صبر پیشه کنید.

نگاهی به قیمت کارخانه محصولات سایپا

سایپا برای دو دهه، تمرکز خود را بر تولید پراید و انواع تیپ‌های مختلف آن گذاشته بود. در نتیجه این شرکت زمانی برای تولید خودرو در بخش‌های دیگر نداشت. در حالی که ایران خودرو روز به روز بر تنوع محصولات خود در کلاس خودروهای خانوادگی می‌افزود، سایپا تنها چند خودرو محدود را در این بازه تولید می‌کرد. سیتروئن زانتیا، کیا ریو، رنو مگان و کیا سراتو محصولات میان‌رده مونتاژی سایپا طی دهه 1380 و 1390 بودند. تمامی این خودروها از جمله اتومبیل‌های ماندگار بازار ایران به شمار می‌آیند و از نظر کیفیت زبان‌زد هستند، با این حال هیچ‌وقت سدان‌های میان‌رده سایپا در تیراژ گسترده خودروهایی همچون پژو 405 یا سمند به تولید نرسیدند.

جدیدترین قیمت کارخانه ای محصولات سایپا را در خودروبانک ببینید

سایپا متوجه این نقطه ضعف خود شده است و با عرضه سدان ملی سایپا شاهین در دهه 1400، سعی کرده است تا رویه خود را اصلاح کند. این شرکت تصمیم دارد تا علاوه بر شاهین، یک کراس‌اوور به نام آریا را به بازار بفرستد که مشابه آن در سبد محصولات ایران خودرو وجود ندارد. همچنین خودرو سیتروئن M44‌ که با نام سایپا سیلک نام‌گذاری شده است، جایگزین مونتاژی سیتروئن C3‌ در خط تولید سایپا خواهد بود.

سایپا در طول چند دهه فعالیت خود، دو شرکت زامیاد و پارس خودرو را نیز به عنوان زیرمجموعه‌هایش مدیریت کرده است. بنابراین اکنون جدول قیمت کارخانه محصولات سایپا، شامل محصولات سه برند سایپا، زامیاد و پارس خودرو می‌شوند. این جدول یک لیست بلند است که آن را در زیر برای شما آورده‌ایم:

جدول قیمت کارخانه محصولات سایپا در پایان سال 1402:

بخش قابل توجهی از جدول قیمت کارخانه محصولات سایپا را همچنان خودروهای اقتصادی تشکیل می‌دهند. این خودروها در قالب دو خانواده کوییک و ساینا به تولید می‌رسند. البته تنوع خودروهای خانواده کوییک بیشتر است، چرا که خودروهای هاچ‌بک اقتصادی هواداران بسیاری در بازار ایران دارند.

بخش بزرگ محصولات اقتصادی

از خانواده خودروهای ساینا S، چهار مدل در حال حاضر به تولید می‌رسند. این مدل‌ها شامل ساینا S‌ تیپ DA، ساینا S‌ با استاندارد 85 گانه، ساینا S‌ دوگانه‌سوز و ساینا S‌ اتوماتیک هستند. ممکن است تناقض‌های قیمتی مربوط به خانواده خودروهای ساینا S‌ شما را سردرگم کرده باشد. باید توجه داشته باشید که سایپا و ایران‌خودرو هنگامی قیمت خودروهایشان را به‌روزرسانی می‌کنند که قصد تولید و عرضه آن‌ها را داشته باشند. بنابراین اگر قیمت خودرویی به طور مشکوک نسبت به سایر مدل‌های مشابه پایین‌تر است، باید بدانید که این خودرو مدتی‌ است به تولید نمی‌رسد.

جدیدترین قیمت کارخانه ای محصولات سایپا را در خودروبانک ببینید

تنوع خودروها در بخش کوییک بسیار بیشتر از ساینا است، چرا که ده مدل کوییک مختلف را در جدول قیمت کارخانه محصولات سایپا می‌توان دید. این خودروها شامل کوییک ساده، کوییک دو رنگ، کوییک S، کوییک پلاس و کوییک GX‌ می‌شوند. جدیدترین تیپ این خودروها، کوییک GX است. کوییک GX به نسخه جدید پیشرانه M15 مجهز شده است که سایپا آن را M15 GSI می‌نامد. این پیشرانه همچنان از نوع هشت سوپاپ است اما با استفاده از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، راندمان بیشتری تولید می‌کند. این موتور در دیگر محصول جدید و اقتصادی سایپا یعنی اطلس نیز به کار گرفته شده است. البته اطلس در مقایسه با کوییک، قیمت بالاتری دارد.

سایپا تصمیم داشت تا اطلس را در قالب چهار تیپ با گیربکس‌های دنده‌ای و اتوماتیک به بازار بفرستد که این مساله تا میانه زمستان 1402 محقق نشده است. در حال حاضر تنها اطلس G توسط سایپا به تولید می‌رسد که نسخه فول‌آپشن و دنده‌ای این خودرو است. سایپا در چند مرحله این خودرو را نیز برای فروش عرضه کرده است که موعد تحویل آن‌ها در سال 1403 خواهد بود.

شاهین، تنها محصول میان‌رده حال حاضر سایپا

تنها محصول میان‌رده در جدول قیمت کارخانه محصولات سایپا، سدان شاهین است. اکنون این خودرو در قالب سه تیپ توسط سایپا به تولید می‌رسد که دو تیپ آن دنده‌ای و یک تیپ آن اتوماتیک است. تیپ‌های دنده‌ای این خودرو شامل شاهین G و شاهین GL‌ هستند. هر دو تیپ این خودرو از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی در یک سطح قرار دارند اما شاهین GL‌ فاقد سانروف است. به دلیل حذف همین آپشن، چند میلیون تومان اختلاف قیمت بین دو تیپ دنده‌ای شاهین ایجاد شده است. دیگر نسخه این خودرو یعنی شاهین اتوماتیک نیز با امکانات بیشتر و البته اختلاف قیمت قابل توجه به فروش می‌رسد.

خودروهای وارداتی سایپا

سایپا از جمله شرکت‌های پیشتاز در موضوع واردات خودرو است. این شرکت فعالیت خود را در بحث واردات خودرو با چانگان CS35 پلاس آغاز کرد. این خودرو طی سال 1402 به مشتریان تحویل داده شد و روند واردات آن از چین همچنان ادامه دارد. زیرمجموعه دیگر سایپا یعنی پارس خودرو نیز اقدام به واردات زوتی DL5 کرده است. این خودرو نیز در جدول قیمت کارخانه محصولات سایپا حضور دارد. سایپا علاوه بر دو مدل یاد شده، چانگان CS55 پلاس را نیز برای مشتریان ایرانی به ارمغان آورده است. این خودرو یک کراس‌اوور کوچک محسوب می‌شود و رقیب خودروهایی همچون لاماری ایما، تیگو 7 پرو پرمیوم و فونیکس FX خواهد بود.

جدیدترین قیمت کارخانه ای محصولات سایپا را در خودروبانک ببینید

زامیاد و وانت نیسان معروف

همان‌گونه که در جدول قیمت کارخانه محصولات سایپا می‌توان دید، خودروهای تجاری زامیاد بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند. وانت نیسان خودرو شاخص این شرکت است که از چند دهه پیش تاکنون به تولید می‌رسد. زامیاد این خودرو را در قالب نسخه‌های بنزینی، دوگانه‌سوز و دیزلی به تولید می‌رساند.

زامیاد طی چند‌سال اخیر سعی کرده است تا با عرضه وانت پادرا، توجه مخاطبان را به سمت محصول جدیدش جلب کند. وانت پادرا پلاس از اتاق و کابین وانت چینی فودای F16‌ استفاده می‌کند اما زیر کاپوت آن پیشرانه مشابه با وانت نیسان قرار گرفته است. نسخه دوکابین این خودرو نیز با نام زامیاد کارون به تولید می‌رسد. زامیاد اخیرا شانس خود را در بخش پیکاپ‌های آفرودی با عرضه مدل زاگرس نیز امتحان کرده است. این خودرو با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی