تحلیل تکنیکال اهرم اسفند 1402 / سوت آغاز موج صعود اهرم به صدا می‌آید؟


تحلیل تکنیکال اهرم اسفند 1402 / سوت آغاز موج صعود اهرم به صدا می‌آید؟

تحلیل تکنیکال اهرم، نشان می‌دهد پس از صادرشدن نشانه تغییر رفتار معامله‌گران، احتمال صعود تا سقف تاریخی در اردیبهشت سال جاری، وجود دارد. با این وجود، حبس قیمت در یک فشردگی، همچنان از آغاز موج بعدی صعودی این نماد جلوگیری کرده است. سرنوشت قیمت «اهرم» چگونه رقم خواهد خورد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، صندوق‌های اهرمی بورس، نوعی سرمایه‌گذاری با استفاده از اهرم مالی محسوب می‌شوند. به این معنا که افراد با مبلغی بیش از دارایی خود اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. از این رو، موج‌های جنبشی و اصلاحی قیمت این صندوق‌ها پرشیب‌تر از کلیت بازار است.

صندوق اهرمی کاریزما با نماد «اهرم» از جمله صندوق‌های قابل معامله اهرمی فعال در بورس تهران به شمار می‌رود.

تحلیل تکنیکال اهرم

نگاهی به نمودار قیمتی اهرم نشان می‌دهد، در بعد ماژوری، روند صعودی بر جریان معاملات حاکم است. سال گذشته نماد «اهرم» از روند صعودی کلیت بازار مستثنی نبود. این موج جنبشی، رشدی 286 درصدی برای سرمایه‌گذاران «اهرم» به ارمغان آورد.

پس از آن، با شروع اصلاح نماگرهای سهامی از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری، قیمت «اهرم» نیز تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی ترسیم شده روی موج قبلی کاهش یافت. موج اصلاحی که در نهایت منجر به فاصله گرفتن 45 درصدی قیمت از سقف اردیبهشت‌ماه شد.

تحلیل تکنیکال اهرم اسفند 1402 / سوت آغاز موج صعود اهرم به صدا می‌آید؟

با این وجود از ابتدای آبان سال جاری، خریداران جریان غالب حاضر در دادوستد‌های این نماد، روی تابلو شدند. در نهایت عبور قیمت از آخرین سقف تایید‌شده روند اصلاحی، نشانه قطعی تغییر رفتار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را صادر کرد.

از این رو می‌توان گفت جریان اصلاحی قیمت که از نیمه اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود، به پایان رسیده است. با این حال در مقطع فعلی، قیمت در یک فشردگی درگیر شده است. سقف این فشردگی در محدوده دو هزار و 228 تا دو هزار و 260 تومانی، حرکات صعودی قیمت را محدود کرده است.

از سوی دیگر نیز با فیلتر کردن تک نفوذ قیمت، باکس قیمتی دو هزار تا دو هزار و 23 تومانی، از سمت پایین قیمت را در این روند خنثی حبس کرده است. افزایش حجم معاملات «اهرم» همزمان با رشد قیمت، نشان از تمایل بیشتر خریداران برای شکسته شدن دو محدوده یاد شده از سوی بالا دارد.

اهداف قیمتی خریداران «اهرم»

در سناریوی خوش‌بینانه، در صورتی که قیمت از سقف رنج خارج شود، تارگت دو هزار و 977 تومانی که سقف تاریخی این نماد است، اولین تارگت ماژوری است.

پس از آن نیز به ترتیب محدوده سه هزار و 832 و محدوده 5 هزار و 196 تومان که به ترتیب تراز 100 و 161.8 درصدی فیبوناچی اکستنشن ترسیم شده روی دو موج جنبشی و اصلاحی اخیر «اهرم» است، اهداف قیمتی مدنظر دارندگان یونیت‌های صندوق اهرم قرار دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟