رشد روزانه قیمتی صندوق‌های درآمد ثابت/ امکان ابطال صندوق در هر زمان وجود دارد


رشد روزانه قیمتی صندوق‌های درآمد ثابت/ امکان ابطال صندوق در هر زمان وجود دارد

مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه گفت: پشت صندوق‌های درآمد ثابت منابع بزرگی وجود دارد که منابع ما در کنار آن قرار می‌گیرد؛ بنابراین قدرت چانه زنی مدیران پورتفو و نهاد‌های سبدگردان را بالاتر می‌برد تا بتوانند بازدهی بیشتری برای مشتریان ایجاد کنند.

فاطمه سرکاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه در گفتگو با بورس نیوز، درباره تفاوت نرخ سوددهی صندوق‌های درآمد ثابت اظهار کرد: این موضوع کاملا مشخص است که بانک و صندوق‌های درآمد ثابت نمی‌توانند نرخ تورم را پوشش دهند و قدرت خرید و ثروت مردم را ثابت نگه دارند. در نتیجه بهترین اتفاق این است که براساس سطح ریسک پذیری خود، گرفتن مشاوره از افراد و نهاد‌های متخصص مانند شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و شرکت‌های سبدگردان که این کار را انجام می‌دهند، مشاروه بگیریم و تا بدانیم براساس سطح پذیرش ریسک، نیاز، نقدینگی و نقدشوندگی منابع سرمایه گذاری چه ترکیبی از پورتفو را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه ادامه داد: قطعا صندوق درآمد ثابت در این ترکیب پورتفو جا می‌گیرد. زیرا دسترسی به نقدینگی مورد نیاز را راحت می‌کند. هرچند که به واسطه صندوق‌های سرمایه گذاری صدور ابطالی و ETF که ضامن نقدشوندگی دارند، مانند "صندوق فیروزه موفقیت" گروه مالی فیروزه که یک صندوق سهامی صدور ابطالی با ضامن نقدشوندگی است، ما می‌توانیم دسترسی به نقدشونده بودن سرمایه گذاری خود را تضمین کنیم.

وی درباره ابزار‌های درآمد ثابت افزود: اگر ابزار‌های درآمدثابت را با بانک مقایسه کنیم، مزیت صندوق‌های درآمد ثابت نسبت به سپرده‌های بانکی بالاتر می‌رود. زیرا اگر منابع بالایی نداشته باشیم نمی‌توانیم نرخ‌های بالایی از بانک بگیریم و این نرخ محدود می‌شود. سپرده‌های بلندمدت یک ماه شکست دارد و دسترسی به منابع را از مشتریان می‌گیرد. اما صندوق‌های درآمد ثابت اینگونه نیستند.

سرکاری بیان کرد: در صندوق‌های درآمد ثابت ما روزانه رشد قیمتی خواهیم داشت و امکان ابطال صندوق در هر زمانی وجود دارد. پشت صندوق‌های درآمد ثابت منابع بزرگی وجود دارد که منابع ما در کنار آن قرار می‌گیرد؛ بنابراین قدرت چانه زنی مدیران پورتفو و نهاد‌های سبدگردان را بالاتر می‌برد تا بتوانند بازدهی بیشتری برای مشتریان ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان توسعه فیروزه با اشاره به اعلام نرخ صندوق درآمد ثابت گفت: دلیل اصلی اعلام نرخ به میزان مازاد صندوق بر می‌گردد. در صندوق‌های ETF بازارگردان مظنه می‌گذارد. حتی صندوق‌های با کسری نیز می‌توانند نرخ‌های بالا اعلام کنند. اما مشتری باید هوشمندی داشته باشد و موضوع را بررسی کند. به عنوان مثال "صندوق درآمد ثابت فیروزا" مازاد ۲ درصدی دارد. این اطمینان را به ما و مشتریان می‌دهد که اگر نرخ‌ها را بالا می‌بریم امکان ارائه این نرخ برای ما وجود دارد.

اشتراک گذاری :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟