اپل نمایشگر تاشو را بدون هرگونه خط و چین‌خوردگی ممکن می‌کند!


اپل نمایشگر تاشو را بدون هرگونه خط و چین‌خوردگی ممکن می‌کند!

اپل در پتنت جدید خود ساختاری را ارائه کرده است که جلوی هرگونه خط و چین‌خوردگی روی نمایشگر تاشو را می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، احتمال اینکه اپل در آینده‌ی نزدیک گوشی آیفون یا آیپد تاشو بسازد بیشتر شده، زیرا این شرکت به‌تازگی پتنتی را در مورد ساختار نمایشگر تاشو بدون چین‌خوردگی ثبت کرده است.

به گزارش Patently Apple، متن پتنت بیان می‌کند نمایشگر در قسمتی که خم می‌شود، از طریق فرآیند شیمیایی خاصی باریک‌تر می‌شود و ممکن است از مواد مختلفی استفاده کند که آن را همیشه صاف نگه دارد.

اپل نمایشگر تاشو را بدون هرگونه خط و چین‌خوردگی ممکن می‌کند!

شماری از کارشناسان ادعا کرده‌اند که عرضه‌ی اولین محصول تاشو کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۲۶ هدف واقع‌بینانه‌ای است. از سوی دیگر، مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر نام آشنا، پیش‌بینی کرده که محصول اول اپل با نمایشگر تاشدنی، مک بوک ۲۰٫۳ اینچی باشد و در سال ۲۰۲۷ رونمایی شود.

بر اساس سند ثبت اختراع اپل، خطوطی که روی نمایشگر ظاهر می‌شوند را می‌توان به‌وسیله‌ی لایه‌ای شفاف که سطح پنل را می‌پوشاند برطرف کرد. ممکن است شیار بلندی روی شیشه‌ی صفحه‌نمایش و به‌صورت موازی با محور لولا تشکیل شود.

اپل نمایشگر تاشو را بدون هرگونه خط و چین‌خوردگی ممکن می‌کند!

قسمت نازک‌شده‌ی لایه‌ی روی نمایشگر توسط ماده‌ای پلیمری که به‌صورت مایع در شیار ریخته می‌شود، تقویت خواهد شد و سپس با استفاده از نور فرابنفش، گرما، کاتالیست و روش‌های دیگر آماده می‌شود.

در توضیحات پتنت آمده که ممکن است ترکیب کلی شیشه‌ی روی نمایشگر تغییر کند. به‌عنوان مثال، سدیم موجود در شیشه می‌تواند با پتاسیم جایگزین شود. این کار باعث ایجاد فشار بیشتری در لایه‌های سطحی که ضخامت کمتری دارند می‌شود و امکان مقاومت در برابر خراشیدگی و سایر آسیب‌ها را برای شیشه فراهم می‌آورد.

پیش از این گفته شده بود که اپل تصمیم دارد در تابستان ۲۰۲۶ و هم‌زمان‌با رونمایی از گوشی سامسونگ مدل گلکسی زد فولد ۸ و گلکسی زد فلیپ ۸، اولین گوشی تاشو خود را رونمایی کند، اما تابه‌حال تلاش‌های این شرکت به نتایجی که مورد رضایتش باشد نرسیده است.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1882714

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟