لهستان: نظامیان ناتو در اوکراین حضور دارند


لهستان: نظامیان ناتو در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه لهستان بر حضور نظامیان ناتو در جنگ اوکراین صحه گذاشت.

لهستان: نظامیان ناتو در اوکراین حضور دارند

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزیر خارجه لهستان اذعان کرد که نظامیان کشور‌های غربی هم اکنون هم در جنگ اوکراین مشارکت دارند.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان روز یکشنبه اعلام کرد که نیرو‌های نظامی ناتو در حال حاضر در اوکراین حضور دارند.

وزیر خارجه لهستان در عین حال، با بیان اینکه این نظامیان از کدام کشور‌ها در اوکراین حضور دارند و در چه مسئولیتی در جنگ فعالیت می‌کنند، خودداری کرد.

وزیر امور خارجه لهستان دیروز هم اعلام کرد که حضور نیور‌های ناتو در اوکراین مسئله‌ای دور از ذهن نست.

اوایل اسفند نشریه انگلیسی فایننشال‌تایمز به نقل از «یک مقام آگاه و دفاعی اروپا» اعلام کرد: اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه درباره استقرار احتمالی نیرو‌های غربی در اوکراین با هدف ایجاد بازدارندگی و راهبرد ابهام در برابر روسیه بود و همه می‌دانند که هم‌اکنون نیرو‌های ویژه غربی در اوکراین حضور دارند.

این مقام دفاعی اروپایی که فایننشال‌تایمز به نام او اشاره‌ای نکرده دراین‌باره گفت: همه می‌دانند که نیرو‌های ویژه غربی در اوکراین حضور دارند، اما آن‌ها تاکنون به صورت رسمی آن را تأیید نکرده‌اند.»

پیش از این «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان اعلام کرده بود که نه کشور‌های ناتو و نه کشور‌های اتحادیه اروپا نیروی زمینی خود را به اوکراین اعزام نخواهند کرد. پیش از این نیز، دبیر کل ناتو احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین از سوی کشور‌های این ائتلاف را رد کرده بود.

دبیر کل ناتو گفت که این ائتلاف برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد./ مهر


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تبعات بازگشت ترامپ به کاخ سفید برای ایران