پرده‌برداری دهلی نو از عامل تعیین کننده روابط افغانستان و هند


پرده‌برداری دهلی نو از عامل تعیین کننده روابط افغانستان و هند

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفته است که دهلی‌نو و کابل روابط تاریخی و پیوند تمدنی داشته و این‌ ۲ موضوع روابط ۲ کشور را تعیین می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رندهیر جیسوال سخنگوی وزارت امور خارجه هند در نشستی خبری در دهلی‌ نو درباره سفر اخیر هیات سیاسی این کشور به کابل گفت که این هیات با مقامات ارشد حکومت سرپرست طالبان، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان و تاجران این کشور دیدار کرده است.

خبر مرتبط
درخواست پاکستان از طالبان برای اقدامات امنیتی در مرز دو کشور

اقتصادنیوز: ارتش پاکستان با انتشار گزارشی در زمینه عملیات جلوگیری از ورود عناصر تروریستی از مرز افغانستان از طالبان خواست که اجازه ندهد تروریست‌ها از خاک کابل برای حمله به همسایگان استفاده کنند.

به گفته این مقام هندی، در این دیدارها درباره کمک‌های بشردوستانه و استفاده تاجران افغانستان از بندر چابهار ایران گفت‌وگو شده است.

در هفته اخیر، جی‌ پی‌ سینگ نماینده ویژه هند در امور افغانستان در سفر به کابل با امیرخان متقی وزیر امور خارجه و نورالدین عزیزی وزیر تجارت حکومت سرپرست طالبان دیدار کرد.

خبر مرتبط
طالبان سازمان ملل را متهم کرد/ کابل بیانیه داد

اقتصادنیوز: وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل درباره افغانستان، این سازمان را به گزارش جانبدارانه علیه کابل متهم کرد.

مقامات وزارت تجارت حکومت سرپرست طالبان گفته‌اند که در ماه‌های اخیر تاجران افغانستانی مسیر عمده تجارتی خود را از کراچی به بندر چابهار ایران تغییر داده‌اند.

در بیست سال اخیر، هند از مهم‌ترین کشورهای کمک کننده به افغانستان بوده است. همچنین این کشور در ۲ سال اخیر هزاران تن گندم به افغانستان اهدا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آدرس و شماره تلفن اتحادیه های صنفی تبریز