همه اتهاماتی که دونالد ترامپ با آن مواجه است و آن چه در آینده رخ خواهد داد


همه اتهاماتی که دونالد ترامپ با آن مواجه است و آن چه در آینده رخ خواهد داد

ترامپ سرمایه داری است که با دادگاه بیگانه نیست و از این پرونده به عنوان ابزاری برای کارزار انتخاباتی خود استفاده کرده و به هواداران اش گفته که طرح چنین اتهاماتی علیه او تلاشی برای بی اعتبار کردن برند او از جمهوری خواهی MAGA و مسدود کردن راه او به سوی کسب قدرت است.

فرارو- تلاش "دونالد ترامپ" برای راهیابی دوباره به کاخ سفید با مشکلات حقوقی مواجه شده، زیرا او با ۹۱ اتهام در چهار پرونده کیفری و دو پرونده قضایی غیر کیفری مواجه شده است. ترامپ در صورت مجرم شناخته شدن در پرونده‌های کیفری به زندان محکوم خواهد شد در حالی که ممکن است برای محاکمه‌های غیر کیفری خود بیش از ۴۰۰ میلیون دلار جریمه شود. با این وجود، دیوان عالی صلاحیت او را تایید کرد تا بتواند در رای گیری سال ۲۰۲۴ پیش از سه شنبه بزرگ حضور یابد امری که به کارزار انتخاباتی اش کمک کرد.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی تلگراف، اعضای دیوان عالی به اتفاق آرا ایالت‌ها را از کنار گذاشتن ترامپ از رای گیری منع کرد و حکم قبلی دادگاه عالی کلرادو را لغو نمود. با این وجود، ترامپ توجه خود را به یک پرونده مهم دیگر معطوف نمود، زیرا دیوان عالی اعلام کرد که ادعا‌های وی مبنی بر مصونیت رئیس جمهور از تعقیب قضایی را بررسی خواهد کرد. دیوان عالی که اکثریت اعضای آن جمهوری خواه هستند (نسبت ۶ به ۳) اعلام کرده که احتمالا تا پایان ژوئن تصمیم گیری خواهد شد.

ترامپ سرمایه داری است که با دادگاه بیگانه نیست و از این پرونده به عنوان ابزاری برای کارزار انتخاباتی خود استفاده کرده و به هواداران اش گفته که طرح چنین اتهاماتی علیه او تلاشی برای بی اعتبار کردن برند او از جمهوری خواهی MAGA و مسدود کردن راه او به سوی کسب قدرت است.

اتهامات علیه او باعث ایجاد سوالات بی سابقه‌ای در قانون اساسی شده و بحث‌های شدیدی را در مورد این که آیا او می‌تواند حتی از زندان بر کشور حکمرانی کند یا خیر برانگیخته است.

او علاوه بر ادعا‌هایی مبنی بر این که تلاش کرده نتیجه انتخابات را تغییر دهد با اتهام پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن و هم چنین سوء استفاده از اسناد کاخ سفید نیز مواجه شده که اتهامات کیفری محسوب می‌شوند.

در ادامه به موارد کلیدی اتهامات مطرح شده علیه ترامپ و چشم انداز آن خواهیم پرداخت:

انتخابات جورجیا

ترامپ به ۱۳ فقره اتهام در رابطه با تلاش برای لغو نتیجه انتخابات جورجیا در سال ۲۰۲۰ متهم شده است. او هم چنین به نقض سوگند ریاست جمهوری متهم شده است. ترامپ همواره انکار کرده که پس از برگزاری انتخابات در جورجیا رفتار نامناسبی داشته و خواستار لغو نتیجه در ان ایالت بوده است. در یک تماس فاش شده با برد رافنسپرگر وزیر امور خارجه جمهوری خواه ترامپ از او خواست تا هزاران رای را بیابد که به او اجازه می‌داد در آن ایالت حیاتی پیروز شود. او در جریان آن تماس گفته بود:" تمام کاری که می‌خواهم انجام دهم این است. من فقط می‌خواهم ۱۱۷۸۰ رای پیدا کنم که یک رای بیش‌تر از ماست، چون ما ایالت را بردیم".

هیئت منصفه هشت ماه را صرف بازجویی از ۷۵ شاهد نمود و گزارش مفصلی از رفتار ترامپ ارائه کرد. ترامپ در ماه اگوست در زندانی در جورجیا تسلیم شد تا در ارتباط با اتهامات وارده دستگیر شود پس از آن وثیقه ۲۰۰,۰۰۰ دلاری برای او با شرایط سختگیرانه تعیین شد. قاضی هنوز تاریخ محاکمه ترامپ را تعیین نکرده، اما پیشنهاد شده که مراحل دادگاه در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۲۴ برای متهمان باقی مانده آغاز شود.

اگر موفقیت آمیز باشد این بدان معناست که محاکمه تنها چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نوامبر آغاز خواهد شد. با این وجود، جدول زمانی به دلیل ادعا‌هایی مبنی بر این که دادستان جورجیا به دلیل رابطه عاشقانه با وکیلی که برای تحقیق درباره ترامپ استخدام کرده بود با تضاد منافع مواجه شده مورد تردید قرار گرفته است. اگر دادستان از این پرونده حذف شود جورجیا باید یک تیم دادستانی دیگر پیدا کند که همین موضوع می‌تواند محاکمه را تا پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به تعویق بیاندازد.

سایر اتهامات انتخابات ۲۰۲۰ و ۶ ژانویه

علاوه بر جورجیا، ترامپ به چهار اتهام کیفری در ارتباط با حوادثی که منجر به شورش علیه ساختمان کنگره امریکا شد نیز متهم شده است. در یک کیفرخواست ۴۵ صفحه‌ای ترامپ به تلاش برای "براندازی نتایج قانونی" انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ متهم شده است. ظاهرا او این کار را از طریق تحت فشار قرار دادن مقام‌ها در ایالت‌های که در آن‌ها شکست خورده بود انجام داد تا "انتخاب کنندگان جعلی" را برای نادیده گرفتن رای مردم جمع آوری کنند و وزارت دادگستری را تحت فشار قرار داد تا تحقیقات درباره انتخابات را آغاز نماید. در کیفرخواست به شش نفر از همدستان اشاره شده که نام شان ذکر نشده است. با این وجود، به نظر می‌رسد جولیانی فردی باشد که نام اش به عنوان "همکار شماره یک" مطرح شده است.

دادستان‌ها می‌گویند ترامپ هم چنین تلاش کرد تا "مایک پنس" معاون وقت رئیس جمهور را متقاعد کند تا آرای قانونی کالج الکترال را رد کند. ترامپ با دو اتهام توطئه برای ممانعت از طی شدن رویه رسمی مواجه است، زیرا گفته می‌شود تلاش کرده کنگره را از تایید پیروزی جو بایدن بازدارد. او هم چنین به توطئه علیه حقوق متهم شده که هر گونه تلاش مشترک برای "آسیب رساندن، سرکوب، تهدید یا ارعاب" دیگران را در تلاش برای جلوگیری از اعمال حقوق قانونی یا فدرال خود جرم انگاری می‌کند.

ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده که آزار و شکنجه علیه او یادآور آلمان نازی در دهه ۱۹۳۰ میلادی است. در ادامه این بیانیه آمده است:"این شکار جادوگران غیرآمریکایی با شکست مواجه خواهد شد و پرزیدنت ترامپ بار دیگر انتخاب شده و به کاخ سفید باز می‌گردد".

برای هیچ یک از اتهامات مطرح شده علیه او حداقل مجازات اجباری وجود ندارد. توطئه برای کلاهبرداری از دولت کم‌ترین مجازات در بین چهار اتهام مطرح شده علیه اوست و مجازات آن تا پنج سال زندان است. توطئه علیه حقوق تا ۱۰ سال حبس دارد در حالی که توطئه برای ایجاد مانع و ممانعت از رسیدگی رسمی هر دو به معنای مواجهه با مجازات تا ۲۰ سال زندان است.

با این وجود، دیوان عالی از آن زمان موافقت کرده که پرونده ترامپ را برای "مصونیت مطلق" بررسی کند. این بدان معناست که بعید به نظر می‌رسد پرونده پیش از انتخابات به محاکمه برسد که می‌تواند به ترامپ این فرصت را بدهد که در صورت تضمین ریاست جمهوری پیش از صدور حکم خود را عفو کند.

اسناد طبقه بندی شده

ترامپ با ۴۰ اتهام مربوط به سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده در ملک خود در مارالاگو در فلوریدا مواجه است. او متهم شده که اقدام اش باعث به خطر انداختن امنیت ملی از طریق برداشتن اسرار ایالات متحده از کاخ سفید و نگهداری آن‌ها در "یک سالن رقص، حمام و دوش" در باشگاه اش در فلوریدا شده است. گفته می‌شود که برخی از آن اسناد حاوی اطلاعاتی درباره برنامه‌های هسته ای، همراه با قابلیت‌های دفاعی و تسلیحاتی ایالات متحده و قدرت‌های خارجی هستند. پس از این که ادعا شد ترامپ و دو کارمندش سعی کرده اند فیلم امنیتی مارالاگو را پیش از تحویل به پلیس فدرال (اف بی آی) پاک کنند سه اتهام دیگر اضافه شد.

سخنگوی ترامپ این پرونده را رد کرده و آن را "تلاش مستمر ناامیدانه و ناکام" دولت بایدن برای "آزار و اذیت پرزیدنت ترامپ و اطرافیان اش" خوانده است.

محاکمه در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۰ مه ۲۰۲۴ در فورت پیرس در فلوریدا آغاز شود، اما این جدول زمانی احتمالا لغو خواهد شد. وکلای ترامپ خواستار تعویق این پرونده برای مدت نامعلومی یا حداقل تا پس از انتخابات شده‌اند و دلیل آن را چالش‌های محاکمه کیفری و کارزار انتخاباتی عنوان کرده اند. در اقدامی که به نفع رئیس جمهور سابق است قاضی فدرال مایل است محاکمه را به تعویق بیاندازد و می‌گوید ضرب الاجل‌های فعلی "غیر واقعی" هستند.

تنها دو مورد از اتهاماتی که ترامپ با آن‌ها مواجه است اتهامات توطئه برای پنهان کردن و اظهارات نادرست کمتر از ده سال حبس به همراه دارند. ۳۱ اتهام تحت قانون جاسوسی و نگهداری عمدی اسناد تا ده سال حبس به همراه خواهد داشت. دادستان‌ها باید اثبات کنند که ترامپ یا تیم اش به شکلی آگاهانه از اسناد برای ایجاد ممانعت و یا تاثیرگذاری در تحقیقات به منظور منحرف کردن آن از مسیر اصلی استفاده کرده اند. اتهامات مربوط به ممانعت از اجرای عدالت، پنهان کردن یک سند یا سابقه و پنهان کردن یک سند در تحقیقات فدرال همگی می‌توانند به معنای محکومیت تا ۲۰ سال زندان باشند. تمام اتهامات با حداکثر جریمه تا ۲۵۰۰۰۰ دلار ذکر شده اند.

استورمی دنیلز و حق السکوت

ترامپ در نیویورک به ۴۳ فقره کلاهبرداری در رابطه با پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم شد. در اتهام مطرح شده بود این پول پرداخت شده تا دنیلز در مورد یک رابطه سکوت کند و چیزی نگوید. گفته می‌شود ترامپ سوابق تجاری خود را جعل کرده تا مبلغ ۱۳۰۰۰۰ دلار را پنهان کند. پرداخت‌ها با هدف "پنهان کردن اطلاعات مخرب و فعالیت غیرقانونی رای دهندگان آمریکایی پیش و بعد از انتخابات ۲۰۱۶" انجام شده است. مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ در سال ۲۰۱۸ پس از اعتراف به فرار مالیاتی و تخلفات مالی کارزار انتخاباتی در رابطه با پرداخت پول به دنیلز که نام اصلی او استفانی کلیفورد است به سه سال زندان محکوم شد. ترامپ نسبت به کیفرخواست ۳۴ موردی که او آن را "شکار جادوگری سیاسی و تلاش برای سرنگونی نامزد پیشتاز حزب جمهوری خواه" خواند اعلام بیگناهی کرد.

اتهامات متعدد و جعل سوابق تجاری در صورت مجرم شناخته شدن باعث محکومیت ترامپ حداکثر به چهار سال زندان خواهد شد. دنیلز سال گذشته گفته بود: "فکر نمی‌کنم او به خاطر اتهامات ارتکابی علیه من مستحق به زندان رفتن باشد".

پرونده‌های مدنی

پرونده کلاهبرداری در نیویورک

مشخص شد که ترامپ در مورد دارایی خالص و ارزش دارایی‌هایش از جمله برج ترامپ و استراحتگاه مارالاگو اغراق کرده است. در فوریه ۲۰۲۴ میلادی دونالد ترامپ تقریبا ۳۵۵ میلیون دلار جریمه شد و عملا به مدت سه سال از فعالیت به عنوان مدیر شرکت خود محروم شده بود. جریمه‌ای که به طور رسمی برای او تعیین شد بیش از ۴۵۴ میلیون دلار اعلام شده بود قاضی پرونده در حکم خود پسران بزرگ ترامپ را نیز به مدت دو سال از اداره شرکت خانوادگی منع کرد. همچنین به اریک و دونالد جونیور دستور داده شد که هر کدام بیش از ۴ میلیون دلار بپردازند.

ترامپ اعلام کرد که علیه حکم "قاضی متقلب ایالت نیویورک" درخواست تجدید نظر می‌کند و لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک را به "فساد وحشتناک" و دخالت در انتخابات متهم کرد. ترامپ پیش‌تر توسط "آرتور انگورون" قاضی آن پرونده به دلیل توهین در شبکه‌های اجتماعی و تهمت زدن با جریمه ۱۵۰۰۰ دلاری جریمه شده بود. یک قاضی استیناف درخواست ترامپ برای پرداخت تنها ۱۰۰ میلیون دلار از جریمه کامل ۴۵۴ میلیون دلاری را رد کرد، اما با لغو ممنوعیت توانایی رئیس جمهور سابق برای دریافت وام از بانک‌های نیویورک موافقت کرده بود.‌

ای جین کارول

"ای جین کارول" ستون نویس سابق مجله به دلیل سوء استفاده جنسی، از ترامپ ۸۳ میلیون دلار غرامت دریافت کرد. کارول ادعا کرد که ترامپ در اواسط دهه ۱۹۹۰ در اتاق تعویض لباس فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در منهتن به او تجاوز جنسی کرده است. هیئت منصفه مدنی ادعا را رد کرد، اما ترامپ را به پرداخت ۵ میلیون دلار غرامت به خاطر سوء استفاده جنسی در ماه مه ۲۰۲۳ محکوم کرد. ترامپ یک روز پس از صدور حکم در شبکه خبری "سی ان ان" موضوع مطرح شده علیه خود را یک "داستان ساختگی" خواند. او به حضار در آن مراسم گفته بود: "چطور ممکن است زنی با فردی ملاقات کند و ظرف مدت چند دقیقه در اتاق تعویض لباس عشق و حال کند"؟!

یک قاضی آمریکایی حکمی را صادر کرد که به موجب آن ترامپ مسئول اظهارات افتراآمیز علیه کارول شناخته شده است. ترامپ از آن زمان به دنبال محاکمه جدیدی در مورد پرونده افترا بوده با این استدلال که قاضی شهادت او را محدود کرده و باید میزان قابل توجهی از حکم ۸۳.۳ میلیون دلاری علیه او را بکاهد.

آیا ممکن است ترامپ به دلیل اتهامات مطرح شده از شرکت در انتخابات منع شود؟

دیوان عالی در آستانه سه شنبه بزرگ با یک تصمیم متفق القول اجازه نامزدی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری را صادر کرد که در واقع مجموعه‌ای از آرا می‌باشد که می‌تواند نامزدی او برای حزب جمهوری خواه را تضمین کند. ترامپ در سخنرانی‌ای در استراحتگاه خود در میامی کرد آن حکم را "یکپارچه کننده و الهام بخش" دانست و مورد تمجید قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی