تغییر موضع ماکرون در برابر پوتین/ همراه قدیمی؛ دشمن قسم خورده شد


تغییر موضع ماکرون در برابر پوتین/ همراه قدیمی؛ دشمن قسم خورده شد

نشریه انگلیسی معتقد است که رئیس‌جمهور فرانسه از یک فرد دلجوی رئیس‌جمهور روسیه به جنگجوی قسم خورده ضد او تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه انگلیسی معتقد است امانوئل ماکرون به شکل تمام قد از یک فرد دلجوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به جنگجوی قسم خورده ضد او تبدیل شده و به عنوان «رهبر پر شور ائتلاف جنگ قاره‌ای، صحنه را تصرف کرده است».

خبر مرتبط
هشدار تند و تیز مسکو به فرانسه / دیگر هیچ «خط قرمزی» در قبال شما نداریم

اقتصادنیوز، دیمیتری مدودف، به فرانسه هشدار داد که روسیه دیگر هیچ «خط قرمزی» در قبال این کشور ندارد.

روزنامه تلگراف با ذکر صحبت‌های جنجالی اواسط اسفند ماه ماکرون حین سفرش به پراگ که در آن از اروپایی‌ها خواست در راستای کمک به اوکراین «بزدل نباشند» می‌نویسد: «برخی این صحبت‌ها را همچون حملات تلویحی او به اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان تلقی کردند گروهی دیگر این صحبت‌ها را فریاد اعتراض او به روحیه شکست‌گرایی محتومی که در حال ریشه گرفتن در اروپا در ضمن اندیشه این قاره به زندگی بدون چتر امنیتی آمریکا است دانستند.»

این روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور فرانسه دیگر آن جایگاه و سرمایه سیاسی قبل را در داخل و خارج از کشورش ندارد تصریح می‌دارد: «این که سرمایه سیاسی او ته کشیده یک تراژدی برای او، برای اروپا و برای اوکراین است. رهبران متحد با او دیگر از سخن‌سرایی‌هایش خسته شده و نسبت به هر رفتار جدید او سوءظن پیدا کرده‌اند و در داخل نیز همه چیز به یکباره برای او در مسیر غلط قرار گرفته است.

حتی هفته‌نامه فرانسوی لوپوئن که طرفدار ماکرون است علیه او شوریده است. این مجله در شماره جاری خود در روی جلدش با کنایه به ماکرون نوشت «سیرک شاه خورشید» و به شکلی بی‌رحمانه او را همچون یک رهبر منزوی که از یک موضع به موضع دیگر نوسان خورده و چاپلوس‌های اطرافش جرات گفتن حقیقت را ندارند و در دولت او تنها متملق‌ها باقی می‌مانند.

به نوشته تلگراف، ماکرون اکنون خود را یک اغواگر می‌داند، در حالی دیگر کسی جذب او نمی‌شود و درگیر «غرور و خودشیفتگی، و چسبیدن به توهم قدرت تمام و کمال» شده و حتی حاضر به قبول اینکه کنترل رخدادها را از دست داده و «بدون قطب‌نما» دوره ریاست جمهوری را می گذراند نیست.

نشریه فرانسوی «لوفیگارو» هم ماکرون را یک «رئیس‌جمهور بیش فعال» دانسته که می‌خواهد در عین اینکه مسئولیت هر چیزی را به دست بگیرد با هیچ کس مشورت نمی‌کند و با روحیه دمدمی مزاجش باعث رنجش همه می‌شود.

تلگراف همچنین طرح شکست خورده اخیر ماکرون در تشکیل ناگهانی ائتلاف ضد حماس بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی و محو شدن ناگهانی آن را یکی از رسوایی‌های رئیس‌جمهور فرانسه دانسته است.

این روزنامه نوشته است: «در حزب او موسوم به حزب رنسانس یک طغیان در شرف وقوع است. چهره‌های غیروفادار به دنبال عبور از او بدون آنکه چیز چندانی از او به ارث ببرند هستند. حزب مارین لوپن، چهره راست افراطی احتمالا در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا پیروزی‌های گسترده کسب خواهد کرد و شاید سرانجام ماکرون به جایی ختم شود که کلید کاخ الیزه را تحویل الهه انتقام خود که ضد ناتو و ضد اروپا و طرفدار پوتین است بدهد».

در بخش پایانی مطلب تلگراف آمده است: «کار ماکرون بعد از آنکه در پی انتخابات ۲۰۲۲ اکثریت پارلمانی را از دست داد ساخت شد. اشتباه استراتژیک او این بود که فکر کرد در ضمن حرکتش به جلو هیچ چیز تغییر نکرده و همچنان می‌تواند به اختیاراتش طبق بند ۴۹:۳ قانون اساسی برای صدور احکام به منظور تصویب قوانین اتکا کند. او باید از سرنوشت بیل کلینتون که در سال ۱۹۹۴ کنگره را به نیوت گینگریچ واگذار کرد درس یاد می‌گرفت».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید