نکات مهمی که قبل از خرید گوشی تاشو باید بدانید


نکات مهمی که قبل از خرید گوشی تاشو باید بدانید

ایتنا - گوشی‌های هوشمند تاشو محبوب و مورد پسند بسیاری از کاربران قرار گرفته‌اند، اما انتخاب و خرید یکی از انواع گوشی‌های تاشو نیازمند دانش و شناسایی عوامل متعددی است.


گوشی‌های هوشمند تاشو محبوب و مورد پسند بسیاری از کاربران قرار گرفته‌اند، اما انتخاب و خرید یکی از انواع گوشی‌های تاشو نیازمند دانش و شناسایی عوامل متعددی است. این دستگاه ها برای کسانی در نظر گرفته شده است که خواهان یک گوشی معمولی هستند که به راحتی در جیب قرار گیرد، و در عین حال بتوان آن را به یک صفحه نمایش تبلت هوشمند کوچک تبدیل کرد.

گوشی‌های تاشو جدید نیستند، اما در گذشته به چند دلیل توصیه کردن آن‌ها دشوار بود: دلیل اول این بود که گوشی‌های تاشو عموما گران‌قیمت‌تر بودند، دلیل دوم، عملکرد نرم‌افزاری آنها محدود بود و ساختارشان شکننده بود، که همه این‌ عوامل در ابتدا جذابیت آن‌ها را کاهش داد.

اما از سال گذشته، زمانی که گوشی‌های تاشویی که می‌توانند به عنوان تبلت نیز عمل کنند، جهش‌های بزرگی در طراحی، تطبیق‌پذیری و قابلیت‌ها و حتی قیمت داشتند، در حال تغییر است.

نمایشگرهای بیرونی بزرگتر در گوشی‌های تاشو امکان استفاده از برنامه‌ها را بدون باز کردن گوشی فراهم می‌کنند و به این ترتیب می‌توان از صفحه‌نمایش خارجی و داخلی گوشی بهره برد.

با وجود پیشرفت‌هایی که در این دستگاه ها صورت گرفته است، کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از خرید یکی از این نوع گوشی ها خوب فکر کنید و معیارهایی را برای این کار تعیین کرده‌اند.

بودجه شما چقدر است؟


مهم‌ترین فاکتور هنگام خرید گوشی، قیمت آن و بودجه شماست. البته نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد قیمت این نوع گوشی‌ها احتمالا در آینده کاهش پیدا کند، زیرا کارشناسان توصیه می‌کنند که نظارت بر تخفیف‌ها و معاملات مبادله نظارت افزایش پیدا کند تا قیمت‌های فعلی قابل قبول‌تر شود.

طرفدار اندروید هستید؟


کاربران آیفون برای خرید یک گوشی تاشو با یک مشکل واقعی مواجه هستند و با وجود شایعات منتشر شده مبنی بر قصد این شرکت برای تولید آیفون تاشو، هنوز مشخص نیست این گوشی چه زمانی عرضه می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در حال کار بر روی حداقل دو نمونه اولیه از یک مدل گوشی تاشو است اما بنظر می‌رسد این شرکت هنوز با آیفون تاشو فاصله زیادی دارد، این بدان معناست که اگر واقعا قصد خرید یک گوشی هوشمند تاشو داشته باشید، باید سراغ اندروید بروید.

نکات مهمی که قبل از خرید گوشی تاشو باید بدانید

آیا مراقب گوشی خود هستید؟


در حالی که گوشی‌های تاشوی امروزی نسبت به مدل‌های قبلی مقاوم‌تر هستند اما این واقعیت مهم که دارای لولاها و صفحه‌نمایش‌های خم‌شونده هستند، همچنان آنها را نسبت به گوشی‌های معمولی ظریف‌تر می‌کند.

اکثر گوشی‌های تاشو در برابر آب و گرد و غبار مقاوم نیستند. این امر کارشناسان را بر آن داشته تا توصیه‌هایی را برای استفاده دقیق از این نوع گوشی‌ها ارائه دهند.

زمان مناسب برای خرید گوشی تاشو


گوشی‌های هوشمند تاشو اغلب به صورت فصلی عرضه می‌شوند. اگرچه گاهی اوقات می‌توانید تخفیف‌های خوبی را برای مدل‌های قدیمی‌تر دریافت کنید، اما خرید گوشی جدیدتر به ‌صرفه‌تر است.

از گوشی جدید چه می خواهید؟


گوشی‌های تاشو کمی گران‌تر هستند و در مقایسه با گوشی‌های معمولی دارای معایبی هستند. به دلیل طراحی‌های غیر متعارفشان ممکن است در استفاده از آنها احساس بزرگی و ناراحتی کنند.

دوربین‌های گوشی‌های تاشو معمولاً به اندازه دوربین‌هایی که در دستگاه‌های معمولی ممتاز می‌بینید پیشرفته نیستند، و مهمتر از آن، بسیاری از دستگاه‌های تاشو هنوز دارای چین و چروک قابل مشاهده در وسط صفحه نمایش، جایی که گوشی تا می‌شوند، دیده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم