چرا قیمت ارز تتر نسبت به دلار ثابت است؟


چرا قیمت ارز تتر نسبت به دلار ثابت است؟

منظور از بزرگ‌‌ترین نگرانی، نوسانات و درصد بالای خرید و فروش ارز دیجیتال است. در‌ این‌ میان، سوالات زیادی برای افراد به‌وجود می‌آید؛ برای مثال بسیاری درباره این موضوع سوال دارند که چرا...

منظور از بزرگ‌‌ترین نگرانی، نوسانات و درصد بالای خرید و فروش ارز دیجیتال است. در‌ این‌ میان، سوالات زیادی برای افراد به‌وجود می‌آید؛ برای مثال بسیاری درباره این موضوع سوال دارند که چرا قیمت تتر نسبت به دلار تغییری زیادی نداشته و ثابت است؟ در این مطلب قصد داریم به شکل جامع به این سوال پاسخ داده و چالش‌هایی را در حوزه خرید تتر حل کنیم.

آشنایی با استیبل کوین تتر

ارز تتر ابتدا در سال 2014 معرفی شد. مدت زیادی نگذشت که این ارز دیجیتال به یکی از محبوب‌‌ترین استیبل کوین‌ها تبدیل گشت. استیبل کوین‌هایی مانند تتر نوسانات قیمتی کمتری را تجربه می‌کنند؛ از‌این‌رو، هنگام خرید و فروش تتر با نوسانات خیلی زیادی مواجه نخواهید بود. پشتوانه ارز تتر، دلار آمریکا است؛ از‌این‌رو، تتر همواره قیمت خود را در یک محدوده مشخص حفظ می‌کند.

چرا قیمت تتر تغییر زیادی ندارد؟

رمزارز تتر در واقع ذخایر ارزی قدرتمندی دارد. ادعا می‌شود تعداد تتر واقعی بسیار بیشتر از تعداد کل ارز تتر در حال گردش بازار است. به بیان ساده‌تر، به‌ازای هر توکن تتری که در بازار، درحال گردش است، یک دلار در صندوق شرکت پشتوانه تتر وجود دارد. تمامی زنجیره‌هایی که از تتر پشتیبانی می‌کنند، ردیابی شده و با کمک مکانیزم تثبیت، ارزش تتر معادل یک دلار باقی می‌ماند.

در وب‌سایت تتر معمولا گزارش‌هایی به‌شکل روزانه درباره میزان ذخایر در اختیار در برابر تعداد توکن‌های تتر ارائه می‌شود. با این توضیح شفاف هر مخاطبی می‌تواند میزان این ذخایر را به‌راحتی پیگیری کند. ثبات قیمت تتر، معمولا وابسته به دارایی‌های واقعی در ذخایر تتر است.

چرا قیمت دلار با تتر متفاوت است؟

یکی دیگر از سوالات مهم درباره تتر، علت تفاوت قیمت آن با دلار است. همان‌طور که اشاره شد، پشتوانه تتر دلار آمریکا است؛ اما تفاوت خیلی کمی بین قیمت تتر و دلار هنگام خرید و فروش تتر دیده می‌شود؛ این تفاوت قیمت وابسته به سیاست‌های ارزی دولت، میزان عرضه و تقاضا، کارمزد تراکنش در صرافی و نوسانات قیمت ارز ریال است. با این توضیح می‌توان فهمید که چرا هنگام خرید تتر، با قیمتی کمی متفاوت‌تر نسبت به دلار مواجه می‌شویم.

چرا قیمت ارز تتر نسبت به دلار ثابت است؟

آیا خرید تتر در ایران کاربرد دارد؟

تا اینجای مطلب راجع‌به قیمت ارز تتر و دلیل ثبات آن صحبت کردیم؛ در این قسمت قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که تتر چه کاربردی دارد؟ در ادامه به 4 کاربرد مهم تتر می‌پردازیم:

حفظ سرمایه در برابر نوسانات بازار

همان‌طورکه گفتیم، تتر یک استیبل کوین است؛ به‌همین‌دلیل، تغییر خاصی را در قیمت تتر نسبت به نوسانات بازار مشاهده نمی‌کنید. این ویژگی کمک می‌کند تا سرمایه شما در معرض نوسانات سنگین بازار قرار نگیرد. به بیان دیگر، با خرید رمزارز تتر شما می‌توانید ارزش سرمایه خود را حفظ کنید. فرض کنید شما رمزارز خاصی را خریده‌اید و با رشد قیمت سود کرده‌اید؛ حال بازار روند نزولی را در پیش گرفته و امکان از دست رفتن سرمایه شما زیاد است. با فروش ارز خریداری‌شده و تبدیل آن به توکن تتر می‌توانید سود به‌دست‌آمده از معامله را ذخیره کنید؛ زیرا تتر نسبت به روند نزولی بازار، نوسان قیمت نخواهد داشت.

چرا قیمت ارز تتر نسبت به دلار ثابت است؟

انتقال دارایی

ثبات قیمت تتر کمک می‌کند تا شما بتوانید سرمایه خود را به‌راحتی تبدیل به ارز خاصی کنید. درواقع، خرید ارز تتر یک روش مقرون‌به‌صرفه برای انتقال سرمایه از یک دارایی خاص به دارایی دیگری است؛ برای مثال شما می‌توانید بیت کوین حساب خود را به تتر تبدیل کرده و سپس برای خرید اتریوم از تتر استفاده کنید. این روند بسیار کم هزینه‌تر از مبادله مستقیم بین بیت کوین و اتریوم است.

جابه‌جایی آسان پول

انتقال تتر از حسابی به حساب دیگر بسیار آسان است. شما می‌توانید انتقال تتر را از سراسر دنیا انجام دهید. این در حالیست که با روش‌های سنتی، انتقال پول از بانک‌های بین‌المللی ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. با کمک تتر می‌توانید تمامی بانک‌ها و روند طولانی پردازش آن‌ها را نادیده گرفته و مستقیما وجه موردنظر را برای گیرنده واریز کنید. ازآنجا‌که قیمت تتر ثابت است، در حین جا‌به‌جایی متحمل ضرر نخواهید شد.

استفاده در خدمات غیرمتمرکز

ارز تتر در شبکه‌های بلاک‌چین مختلفی در دسترس است؛ بنابراین، شما می‌توانید به‌راحتی از آن برای پرداخت هزینه‌های مختلف استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید از تتر در بازار NFT، پلتفرم DeFi و سایر بلاک‌چین‌ها استفاده کنید. با این توصیف، می‌توان فهمید تتر یک استیبل کوین کاربردی است که ضمن حفظ سرمایه شما، در موارد مختلف استفاده می‌شود.

آیا می‌توان روی تتر سرمایه‌گذاری کرد؟

همان‌طورکه اشاره کردیم، رمزارز تتر یک استیبل کوین است؛ بنابراین، قیمت آن نوسان خاصی را تجربه نمی‌کند؛ از‌این‌رو، شما با خرید ارز تتر صرفا ارزش سرمایه خود را حفظ کرده‌اید. با خرید تتر نمی‌توانید با نوسانات بازار همراه شده و سود قابل‌توجهی کسب کنید؛ بنابراین، با‌توجه‌به ثابت بودن قیمت تتر، بهتر است برای دریافت سود به فکر سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیگری باشید. توجه داشته باشید که برای فعالیت در هر بازار مالی نیاز به آموزش توسط افراد متخصص دارید؛ بنابراین، در این متن توصیه به خرید ارز خاص یا سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی بدون دانش اولیه نمی‌شود.

چرا قیمت ارز تتر نسبت به دلار ثابت است؟

کلام آخر

تتر به‌عنوان یک استیبل کوین بسیار محبوب در حوزه بازارهای مالی شناخته می‌شود. قیمت ثابت و کاربرد فراوان این ارز، کمک کرده تا از تتر در موارد مختلف استفاده شود. اگر به قیمت این ارز در بازه زمانی مختلف دقت کرده‌باشید، متوجه این موضوع می‌شوید که قیمت ارز تتر همواره ثابت است. در این مطلب راجع‌به این اتفاق صحبت کردیم. علاو‌ه‌براین، راجع‌به تفاوت قیمت تتر و دلار هم نکات بازگو شد. توجه داشته باشید که این متن صرفا جنبه آموزشی داشته و در آن پیشنهاد به خرید هیچ‌گونه ارز خاصی نمی‌شود. قبل از فعالیت در حوزه بازارهای مالی لازم است تا از یک منبع معتبر آموزش ببینید؛ زیرا ریسک از دست رفتن سرمایه در این بازار بسیار بالاست.


چرا قیمت ارز تتر نسبت به دلار ثابت است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!