برگزاری اعطای نخستین جایزه ملی قانون با حضور قالیباف


برگزاری اعطای نخستین جایزه ملی قانون با حضور قالیباف

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از اعطای جوایز نخستین دوره جایزه ملی قانون به برگزیدگان این آیین در ۲۳ اسفند با حضور رئیس مجلس خبر داد.

برگزاری اعطای نخستین جایزه ملی قانون با حضور قالیباف

به گزارش راهبرد معاصر؛ بابک نگاهداری با اشاره به برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته در خصوص جایزه ملی قانون، گفت: در راستای فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری در دیدار امسال با نمایندگان مجلس و تأکید ایشان بر لزوم توجه و تقویت شأن قانون‌گذاری مجلس، در خرداد امسال و با موافقت رئیس مجلس شورای اسلامی، نخستین جایزه ملی قانون طرح‌ریزی و دبیرخانه‌ آن در مرکز پژوهش‌های مجلس راه‌اندازی شد.
وی، شناسایی، جمع‌آوری، داوری، معرفی و تقدیر از فعالان عرصه قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری در بخش‌های مختلف قانون را از اهداف راه‌انداری و برگزاری این رویداد دانست و افزود: پس از انتشار اخبار، پوستر و فراخوان آیین جایزه قانون، دریافت آثار در محورها و زمینه‌های مطرح شده آغاز شد که در ادامه بیش از هزار اثر شامل اثر پژوهشی و قوانین مؤثر به دبیرخانه این آیین ارسال شد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: پس از دریافت آثار، داوری تخصصی از سوی اساتید شاحص و صاحب‌نظر در ۳ محور تخصصی شامل محور حکمرانی، سیاسی و حقوقی، محور زیربنایی، امور تولیدی و اقتصادی و محور اجتماعی، فرهنگی و مدیریت در چهار قالب کتاب، مقاله، پایان‌نامه و گزارش و همچنین در چهار محور اجرایی و حاکمیتی شامل تصویب، اجرا، نظارت و تبعیت از قانون، در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: رویداد ملی جایزه قانون بامشارکت فراگیر دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مؤسسات علمی و پژوهشی و پژوهشگران، و همچنین مشارکت دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشگاه قوه‌قضاییه، پژوهشکده شورای نگهبان و کانون وکلای دادگستری به روند کاری خود ادامه داد و مقرر شد تا در آیین نهایی، از برگزیدگان این رویداد تقدیر شود.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نخستین دوره جایزه ملی قانون، روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲، با حضور و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در ساختمان مشروطه مجلس برگزار خواهد شد و در آن از برگزیدگان این رویداد تجلیل و جوایزی اعطا خواهد شد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج