نقص های امنیتی که حریم خصوصی را تهدید می‌کند


نقص های امنیتی که حریم خصوصی را تهدید می‌کند

ایتنا - برخی از سیستم‌های نظارتی مانند دوربین‌ها، زنگ‌های در و سایر ابزارهای خانه‌های هوشمند که برای ایمن‌تر کردن خانه‌ها در نظر گرفته شده‌اند، در صورت هک شدن برخی از خطرات امنیتی مرتبط با تجاوز به حریم خصوصی را به همراه دارند.


برخی از سیستم‌های نظارتی مانند دوربین‌ها، زنگ‌های در و سایر ابزارهای خانه‌های هوشمند که برای ایمن‌تر کردن خانه‌ها در نظر گرفته شده‌اند، در صورت هک شدن برخی از خطرات امنیتی مرتبط با تجاوز به حریم خصوصی را به همراه دارند.

مقررات و قوانین جدید ممکن است به بهبود امنیت برخی از محصولات خانه های هوشمند کمک کند و برخی از الزامات امنیت سایبری را برآورده کند، اما این موارد برای توسعه و تصویب نیاز به زمان دارد و اوضاع پیش از آنکه بهتر شود، بدتر خواهد شد.

عدم وجود کنترل های امنیتی


دستگاه‌های ارزان‌قیمت، خریدارانی را هدف قرار می‌دهند که در مقایسه با نام‌های تجاری معروف به دنبال راه‌حل‌های ارزان‌تر هستند، چرا که دستگاه‌های ارزان‌قیمت، کنترل‌های امنیتی قابل اعتمادی ندارند و نقاط ضعف مشتریان را تشکیل می‌دهند.
مهاجمان به طور بالقوه می‌توانند اطلاعات حساسی در مورد صاحبان دستگاه به دست آورند و همچنین می‌توانند گجت‌ها را ربوده و عکس‌ها به سرقت ببرند.

هنگامی که آسیب‌پذیری امنیتی پیدا می‌شود، شرکت‌های بزرگ‌تر می‌توانند به سرعت آن را برطرف کنند اما این اتفاق همیشه در مورد برندهای کوچک‌تر صدق نمی‌کند.

نقص های امنیتی که حریم خصوصی را تهدید می‌کند

نمونه های زنده


اخیراً بسیاری از کاربران متوجه شده‌اند که دوربین‌های امنیتی یک شرکت معروف، برای مدت کوتاهی از کار افتاده و پس از حدود 48 ساعت ایمیلی از این شرکت دریافت کردند مبنی بر اینکه هزاران مشتری آن برنامه های خود را باز کرده و عکس و فیلم از داخل خانه دیگران مشاهده کرده اند..

به گفته این شرکت، حدود 1500 کاربر عکس‌ها و ویدیوهای دوربین‌های دیگر را مشاهده کردند و زمانی که کاربران سعی کردند از سازنده سوال کنند، پاسخ‌هایی که دریافت کردند این بود: «ما واقعاً نگرانی‌های شما را درک می‌کنیم و متأسفیم که نمی‌توانیم جزئیات را ارائه دهیم.»

در حالی که این حادثه سوالاتی را در مورد اینکه آیا این دستگاه های هوشمند ارزش ریسک را دارند ایجاد می‌کند، درواقع مشکل رو به رشدی را نیز نشان می‌دهد که فراتر از دوربین‌های امنیتی، به سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت هم گسترش می‌یابد.

چنین اتفاقاتی، اغلب مسئولیت را بر عهده کاربران می گذارد تا اقدامات بیشتری را برای ایمن نگه داشتن خانه‌های خود در برابر عوامل ناامن و نقض احتمالی انجام دهند.

مشکل، بسیار بزرگتر از یک شرکت است. کمتر از دو هفته پس از آن حادثه، یک تحقیق نشان داد که برخی زنگ درهای هوشمند ارزانی که در آمازون، والمارت و سایر خرده فروشان محبوب فروخته می‌شوند، دارای نقص‌های امنیتی هستند و به خرابکاران و هکرها اجازه می‌دهند تا برای دسترسی و مشاهده تصاویر و فیلم های ذخیره شده در برنامه برای این محصولات به راحتی به سیستم ها نفوذ کنند.

نقص های امنیتی که حریم خصوصی را تهدید می‌کند

روش‌های پیشگیری


بسیاری از شرکت‌های امنیتی مورد اعتماد، دستورالعمل‌هایی را درباره چگونگی ایمن نگهداشتن خانه‌های هوشمند منتشر می‌کنند. آموزش و آگاهی مصرف کنندگان می‌تواند به آنها کمک کند تا فناوری‌های هوشمند را برای خانه خود انتخاب کنند. استفاده و اتصال دستگاه‌های خانگی به وای‌فای ایمن و انتخاب رمزعبورهای قدرتمند و مطمئن از جمله مهم‌ترین روش‌های پیشگیری است.

شرکت‌های امنیتی مورد اعتماد کاربران را تشویق به خرید ابزارهای متصل به اینترنت می‌کنند، زیرا آنها سابقه روشنی در ارائه دستگاه‌های ایمن و راه‌اندازی دستگاه‌هایی برای به‌روزرسانی خودکار با اصلاحات امنیتی دارند.

مردم همچنین می‌توانند در مورد تعداد دستگاه‌های هوشمندی که واقعاً در خانه نیاز دارند تجدید نظر کنند و در هنگام خرید محصولات متصل، کمی زمان بیشتری را صرف فکر کردن و سنجش خطرات احتمالی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا