دو روایت از تجاوز به زنان در جنگ غزه


دو روایت از تجاوز به زنان در جنگ غزه

به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها آخرین تیر در چله خود برای بازسازی اسنجام داخلی و ادامه جنگ را بازگشت به بازی قدیمی مظلوم نمایی و قربانی‌مآبی در سطح بین المللی می‌بینند.

جنگ غزه فجایع انسانی زیادی به خود دیده و مصادیق فراوانی از نقض فاحش حقوق بشر و جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی روی داده است. با این حال در شرایطی که طی هفته‌های اخیر اذهان جهانیان و رسانه‌ها بیش از همه بر روی بروز قحطی و کبود شدید غذا در سطح وسیع متمرکز شده و همزمان با انتشار تصاویر کودکان جان باخته از قحطی، ناتوانی جامعه جهانی در واداشتن صهیونیست‌ها به دادن مجوز ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه اعتراضات و انتقادات بین‌المللی را در پی داشته است، اما در روندی معکوس با تحولات، سازمان ملل به پرونده تکراری و مختومه شده ادعای تجاوز جنسی به زنان و کودکان اسرائیلی در جریان عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر (15 مهر) بازگشته است.

گزارش بر اساس چه مستنداتی است؟

موضوع مهم در خصوص بیانیه گزارشگر سازمان ملل آن است که این گزارش شواهدی جز همان ادعاهای اثبات نشده و خالی از مدرک و سند صهیونیست‌ها را ارائه نمی‌دهد و از این رو همچنان هیچ مدرک جدیدی در توجیه این نتیجه‌گیری که رزمندگان حماس در 7 اکتبر مرتکب تجاوز شده باشند، وجود ندارد.

پس از حوادث 7 اکتبر و ضربه بزرگ امنیتی و نظامی به رژیم صهیونیستی، رسانه‌های جریان اصلی غرب همسو با صهیونیست‌ها سیاست فضاسازی علیه نیروهای مقاومت فلسطین و با هدف همراه کردن افکار عمومی جهان با جنایات صهیونیست‌ها در غزه و نسل‌کشی فلسطینیان را در پیش گرفتند و در همین راستا برخی ادعاها از جمله سربریدن کودکان اسرائیلی و یا مثله کردن زنان و تجاوز به آنها در سطح وسیع بازنشر یافت. ادعاهایی که بعداً حتی کاخ سفید نیز در مورد تأیید اولیه این گزارش‌ها عقب‌نشینی کرد.

عمده گزارش‌های از این دست به نقل از مشاهدات نظامیان صهیونیست و یا پزشکان اسرائیلی بوده و تاکنون خبری از انتشار تصاویر مستند این ادعا و یا سخنان شاهدان غیرنظامی نیست.

برای مثال در اوایل ماه دسامبر 2023 یک مقام پلیس رژیم صهیونیستی به کنست گفت که تحقیقات انجام شده تاکنون "بیش از 1500 مورد اظهارات تکان دهنده" را از شاهدان، پزشکان و آسیب شناسان جمع آوری کرده است. مواردی از جمله "برهنه کردن دختران " و "تجاوز گروهی، مثله کردن، و بریدن سینه و قتل یک زن جوان".

ادعاهای دیگری نیز در مورد شلیک به اندام تناسلی، شکم، پاها و (...) مطرح شد.

این ادعاها که به شدت از سوی حماس رد شد، هرگز با مستندات عینی به اثبات نرسید تا همچنان در مقام ادعا باقی بمانند و از این رو صهیونیست‌ها به توجیح‌سازی برای دستان خالی خود در برابر خواسته ارائه مدرک و سند روی آورند.

برای مثال در ماه نوامبر، کوچاو الکیام لوی، رئیس کمیته پارلمانی «جنایات علیه زنان» در کنست،گفت که «اکثریت قریب به اتفاق قربانیان تجاوز جنسی و سایر تجاوزات جنسی در 7 اکتبر کشته شدند و هرگز نخواهند توانست شهادت دهند. "

اما خالی بودن چنته صهیونیست‌ها از دمیدن به فضای ضدحماسی و ضدفلسطینی موجب نشد تا این رژیم از فشارهای خود علیه سازمان ملل برای ارائه گزارشی سیاسی و بی پایه و اساس دست بردارد و در نهایت نزدیک به 6 ماه پس از عملیات طوفان الاقصی گزارش «پرامیلا پاتن» منتشر شد.

در ساختگی بودن این گزارش همین بس که استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در میان نگرانی صهیونیست‌ها از امکان رد آن توسط گوترش، روز 3 مارس مجبور شد تا به آمریکا و رژیم صهیونیستی اطمینان دهد که "دبیر کل سازمان ملل متحد هیچ اقدامی برای سرکوب این گزارش انجام نخواهد داد".

صهیونیست‌ها بارها سازمان ملل و آنتونیو گوترش دبیرکل آن را به نادیده گرفتن ادعاهای این رژیم در مورد ارتکاب تجاوز جنسی توسط نیروهای جنبش حماس در جریان عملیات 7 اکتبر متهم کرده است.

حماس: کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دهید

حماس نیز پس از انتشار این گزارش با محکوم کردن این اقدام جانبدارانه و سیاسی نماینده سازمان ملل، خواستار تشکیل کمیته بین المللی حقیقت یاب شد و آن را اقدامی برای سرپوش گذاشتن بر گزارش گزارشگران سازمان ملل مبنی بر وجود شواهد قطعی نقض فاحش حقوق بشر زنان و دختران فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی دانست.

در این بیانیه آمده است: علیرغم ادعاها و اتهامات نادرست خانم پتن علیه مبارزان مقاومت فلسطین، گزارش وی هیچ مدرکی از آنچه وی قربانیان این موارد می نامد مستند نکرده است، بلکه در گزارش خود به نهادها، سربازان و مسئولان اسرائیلی تکیه کرده است.... [در حالی که] همه تحقیقات و گزارش های بین المللی آنها را رد کرده اند، و ادعاهای خانم پتن به وضوح با شهادت اسرای زن آزاد شده اسرائیلی در مورد رفتار خوب رزمندگان مقاومت با آنها در تضاد است.

تأکید حماس بر گزارش‌های مختلفی است که صهیونیست‌ها از روز 7 اکتبر روایت کرده اند و خلاف ادعاهای گزارشگر سازمان ملل را نشان می‌دهد.

برای مثال در یک مورد یک زن شهرک‌نشین به اسم «روتیم» شهرک‌نشین اهل کیبوتس «کفارغزه» در جنوب غرب اراضی اشغالی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از رفتار نیروهای مقاومت تعجب کرده و می گوید وقتی نیروهای مقاومت وارد خانه‌اش شدند، او و کودکانش بسیار وحشت کرده بودند؛ اما آن‌ها گفتند: «نگران نباش! ما مسلمان هستیم و آسیبی به زنان و کودکان نمی‌رسانیم.»

تجاوز گسترده به زنان فلسطینی

اما هرچقدر که گزارش نماینده سازمان ملل علیه حماس سست و پرشبهه باقی مانده، در مقابل مستندات در مورد تجاوز به زنان فلسطینی روز به روز قوی تر می‌شود.

اخیراً ناظر حقوق بشر اروپا - مدیترانه‌ای (Euro-Med Monitor) در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، شهادت‌های جدیدی درباره زنان زندانی فلسطینی از نوار غزه را برملا کرد که حاکی از اعمال خشونت جنسی، شکنجه و رفتار غیرانسانی، تجاوز، برهنه کردن، آزار جنسی و تهدید به تجاوز توسط نیروهای ارتش صهیونیستی می‌باشد.

در این گزارش همچنین به شهادت زنان فلسطینی استناد می‌شود که در قفس‌های باز در شرایط بسیار سرد نگهداری می‌شده و از غذا، دارو، درمان لازم و لوازم بهداشتی زنانه محروم می‌شدند با تهدید به محروم ماندن از دیدار فرزندانشان به طور مداوم در معرض شکنجه قرار گرفته‌اند.

مستندات گزارشگر تیم Euro-Med Monitor از مصاحبه های میدانی با ده ها زن به دست آمده و همچنین این سازمان احتمال داده که به دلیل هنجارهای فرهنگی و اجتماعی همانند ترس و نگرانی از آبرو و حیثت، تعداد بیشتری از زنان بازداشت شده در معرض این تخلفات قرار گرفته اند اما حاضر به مصاحبه و گفتن تجربه‌های سختشان نیستند.

این کارشناسان در بیانیه مشترک خود گفتند: «ما از گزارش‌هایی مبنی بر هدف‌گیری عمدی و کشتار غیرقانونی زنان و کودکان فلسطینی در مکان‌هایی که پناهنده شده‌اند و یا در هنگام فرار، شوکه شده‌ایم. بر اساس گزارش‌ها، برخی از آنها در حالی توسط ارتش اسرائیل یا نیروهای وابسته به آن کشته شدند که تکه‌هایی از پارچه سفید در دست داشته‌اند».

جادوی قدیمی صهیونیسم؛ فرار از مکافات با نمایش قربانی

باز کردن مشکوک پرونده تقریباً مختومه و فراموش شده ادعای تجاوز به زنان اسرائیلی در برهه‌ای که صهیونیست‌ها و حامی اصلی آن یعنی دولت ایالات متحده، به دلیل انجام نسل‌کشی و گرسنگی دادن به مردم غیرنظامی به شدت تحت فشار بین‌المللی برای توقف جنگ و رفع محاصره غزه هستند، به طور حتم برای کاستن از حجم شکست حیثیتی و محکومیت گسترده تل‌آویو در صحنه افکار عمومی جهانی و در مقابل کاهش حمایت‌ها از مقاومت حماس و حقوق فلسطینیان صورت می‌گیرد.

در حالی که پنجمین ماه جنگ نابرابر صهیونیست‌ها در غزه نیز سپری شده اما کابینه جنگ این رژیم بدون هیچ دستاورد ملموسی برای ازادی اسرا و یا نابودی حماس، تنها متحمل هزینه‌های نظامی و انسانی و مالی و سیاسی بیشتر شده و در این شرایط شخص نتانیاهو نگران از نتایج پذیرش شکست در برابر حماس، به هر دری می‌کوبد تا بتواند به امید کسب دستاورد میدانی، مدت بیشتری به جنگ ادامه دهد تا از فروپاشی احتمالی کابینه جلوگیری کند.

اما اکنون در این مسیر، نه تنها حمایت‌های خارجی و داخلی از کابینه جنگ رژیم متوقف شده بلکه نارضایتی و شکاف حتی به درون کابینه نیز رسوخ کرده است که نمونه عینی آن سفر خودسرانه گانس به آمریکا طی روزهای گذشته بود.

در این شرایط به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها آخرین تیر در چله خود برای بازسازی اسنجام داخلی و ادامه جنگ را بازگشت به بازی قدیمی مظلوم نمایی و قربانی‌مآبی در سطح بین المللی می‌بینند و از این رو به گزارش سازمان ملل برای این مانور تبلیغاتی نیاز دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022