بانک ژاپن کوتاه آمد؟


ارزش ین ژاپن در برابر دلار تقویت شد زیرا نشانه‌هایی مشاهده می‌شود که بانک ژاپن در نشست سیاست‌گذاری هفته آینده خود از نرخ‌های بهره منفی خارج خواهد شد. به گزارش ایسنا، روز جمعه، شاخص دلار که این ارز را در برابر ین و پنج رقیب اصلی دیگر اندازه‌گیری...

ارزش ین ژاپن در برابر دلار تقویت شد زیرا نشانه‌هایی مشاهده می‌شود که بانک ژاپن در نشست سیاست‌گذاری هفته آینده خود از نرخ‌های بهره منفی خارج خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه، شاخص دلار که این ارز را در برابر ین و پنج رقیب اصلی دیگر اندازه‌گیری می‌کند، نزدیک به پایین‌ترین میزان دو ماهه خود باقی ماند، زمانی که ارقام ماهانه حقوق و دستمزد از سرد شدن بازار کار ایالات‌متحده خبر داد و فدرال رزرو را در مسیر تسهیل سیاست‌ها نگه داشت.

دلار آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۴۶.۹۶ ین رسید و پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر خود یعنی ۱۴۶.۴۸ را ثبت کرد. شاخص دلار در ۱۰۲.۷۲ ثابت ماند و نه چندان دور از پایین‌ترین سطح ثبت شده خود در روز جمعه (۱۰۲.۳۳)، سطحی که از ۱۵ ژانویه تاکنون مشاهده نشده بود، قرار گرفت.

تعداد فزاینده‌ای از سیاست‌گذاران بانک مرکزی نسبت به ایده پایان دادن نرخ‌های منفی در نشست ۱۸ تا ۱۹ مارس در بحبوحه انتظارات برای افزایش شدید دستمزدها از سوی بزرگترین شرکت‌های ژاپنی در زمانی که نتایج مذاکرات دستمزد امسال ژاپن در جریان است، هشدار دادند.

همچنین در خبرها ذکر شده است که بانک مرکزی ژاپن در حال بررسی چارچوب سیاست پولی کمی جدید، برای جایگزینی کنترل‌های فعلی منحنی بازده است.

یورو پس از جهش به ۱.۰۹۸۰ دلار در روز جمعه برای اولین بار از ۱۲ ژانویه، تغییری در ۱.۰۹۴۴ دلار نشان داد.

استرلینگ تغییر چندانی در ۱.۲۸۵۰ دلار ثبت کرد، پس از اینکه در روز جمعه به بالاترین میزان از اواخر ماه جولای یعنی ۱.۲۸۹۰ دلار رسید.

به نقل از اینوست، بیت‌کوین آخرین بار با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۶۸ هزار و ۳۰۱ دلار رسید، زیرا همچنان در زیر رکورد ۷۰هزار و ۱۷۵ دلار از روز جمعه قرار داشت.

نگار کریمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم