استقبال شرکت ها از گواهی سپرده 30 درصدی با جذب منابع و بازدهی معقول


رییس شورای فقهی بانک مرکزی، انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی بانک‌ها را فاقد مشکل فقهی دانست که ضمن استقبال شرکت ها، بازدهی معقولی برای آنها در بر دارد. غلامرضا مصباحی مقدم در خصوص ابهامات شرعی و فقهی اوراق گواهی سپرده 30 درصدی بانک‌ها و اعتراض برخی...

رییس شورای فقهی بانک مرکزی، انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی بانک‌ها را فاقد مشکل فقهی دانست که ضمن استقبال شرکت ها، بازدهی معقولی برای آنها در بر دارد.

غلامرضا مصباحی مقدم در خصوص ابهامات شرعی و فقهی اوراق گواهی سپرده 30 درصدی بانک‌ها و اعتراض برخی فعالان اقتصادی از تبعات این اقدام بر افزایش سود تسهیلات، استقراض‌ها و رسمیت بخشیدن به سود 30 درصدی به ایلنا، گفت: گواهی سپرده 30 درصدی بانک‌ها از نظر فقهی هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: این اظهارات درباره تبعات گواهی سپرده 30 درصدی بر سود بانکی درست نیست. شرکت‌هایی برای پرداخت حقوق جذب کارگر و خرید مواد اولیه بیشتر در راستای افزایش تولید مشکل دارند. بانک مرکزی هم 30 هزار میلیارد تومان نیاز داشت تا به این تقاضا‌ها پاسخ دهد و این مبالغ را با اوراق گواهی سپرده 30 درصدی جذب کرد.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: افرادی که این تسهیلات را دریافت کردند گلایه ندارند و اتفاقا استقبال کرده و معتقدند بازدهی سرمایه در جریان تولید به اندازه‌ای است که 30 درصد سود تسهیلات را پوشش دهد و سود هم داشته باشد. شکایت دیگران به این موضوع بی‌معنا است.

نگار کریمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مراکز آموزشی 4 شهرستان خوزستان غیرحضوری شد/ شناور شدن ادارات تا ساعت 9