قیمت انواع گوشت قرمز در بازار/ هشدار احتمال شیوع بیماری از طریق گوشت های وارداتی


قیمت انواع گوشت قرمز در بازار/ هشدار احتمال شیوع بیماری از طریق گوشت های وارداتی

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور از ثبات بازار گوشت قرمز خبر داد و گفت: در مورد احتمال آلودگی گوشت‌هایی که از پاکستان و آفریقا وارد می‌شوند، هشدار داده شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدمهدی میرزاامین، نائب رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گاوی قیمت شقه گوشت گوسفند را 580 هزار تومان در هر کیلو و گوشت گوساله را 480 هزار تومان و مغز ران گوساله را 540 هزار تومان در هر کیلو اعلام کرد. این قیمت‌ها حاکی از آنست که بازار گوشت گوساله و گوسفند در ثبات به سر می‌برد و قیمت‌ها در چند ماه گذشته تغییر چشمگیری را تجربه نکردند.

افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور نیز این موضوع را تایید کرد و در توضیح بیشتر گفت: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی دولت در 11 ماه اول سال 1402، 109 هزار تن گوشت قرمز گرم و منجمد و حدود 33 هزار تن دام زنده وارد کرده است، همچنین براساس گزارش مرکز آمار ایران 400 هزار تن گوشت قرمز در 10 ماهه 1402 در کشور تولید شد.

قیمت دام زنده تغییری نداشته است

وی افزود: همچنین قیمت دام زنده اخیرا تغییری نداشته و همچنان 230 هزار تا 250 هزار تومان در هر کیلو است، بنابراین با توجه به اینکه قیمت دام زنده تغییری نداشته قیمت گوشت قرمز هم نباید افزایش داشته باشد و مردم برای ماه رمضان و نوروز می‌توانند گوشت را با قیمت‌های کنونی و در بازاری باثبات تهیه کنند.

صدردادرس اضافه کرد: با این حال تقاضا برای گوشت قرمز به دلیل ضعیف بودن قدرت خرید مردم همچنان جذاب نیست و دولت هم قبول نمی‌کند گوشت قرمز را در گروه کالاهایی قرار دهد که با کالابرگ الکترونیک خریداری شود تا به این وسیله تقاضا را تحریک کند.

در مورد واردات گوشت‌های آلوده هشدار داده بودیم

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور درباره احتمال شیوع ویروس تب برفکی در گوشت‌های وارداتی گفت: براساس آنچه در برخی از رسانه‌های کشور آمده دام و گوشت‌هایی که از پاکستان و کشورهای آفریقایی به ایران وارد شده سویه‌ای جدید از تب برفکی را در داخل کشور شایع کرده است.

وی افزود: البته من و همکارانم از روزی که موضوع واردات دام و گوشت زنده از این دو منطقه مطرح شد، به طور مستمر در مورد آلوده بودن گوشت وارداتی از این دو مبدا هشدار داده و گفته بودیم این آلودگی در کشور همه‌گیر می‌شود و اگر سویه آن جدید باشد هزینه مضاعفی به دولت برای وارد کردن واکسن سویه جدید یا تولید آن تحمیل می‌کند.

منبع : ایلنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان