لاپید: نتانیاهو بنیانگذار فرهنگ دروغ است؛ ارتش کوچک است و چالش‌ها بزرگ


لاپید: نتانیاهو بنیانگذار فرهنگ دروغ است؛ ارتش کوچک است و چالش‌ها بزرگ

رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم اسرائیل یائیر لاپید با حمله به نخست‌وزیر این رژیم بار دیگر بر ضرورت سربازگیری از حریدی‌ها در سایه فشار شدید کنونی بر ارتش و کمبود نیرو برای چالش‌های بزرگ فرارو تاکید کرد.

لاپید: نتانیاهو بنیانگذار فرهنگ دروغ است؛ ارتش کوچک است و چالش‌ها بزرگ

به گزارش راهبرد معاصر. «نتانیاهو بنیانگذار فرهنگ دروغ است». این را نخست‌وزیر پیشین و رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در نشست اخیر فراکسیون «آینده آنجاست» کنست بر زبان آورد. یائیر لاپید در پاسخ به خاخام اعظم رژیم اسرائیل اسحاق یوسف که گفته بود در صورت اجباری شدن سربازی برای حریدی‌ها، هم با هم «بلیط می‌خریم و از اسرائیل می‌رویم»، گفت که اگر جوانان حریدی به سربازی نروند، تل‌آویو نیز حق ندارد دستورات بیشتری به نیروهای ذخیره‌ای که امسال 70، 90 یا 120 روز خدمت کرده‌اند بدهد.

وی خطاب به خاخام اعظم صهیونیست‌ها گفت: «آیا کسی در خارج به شما چیزی می‌دهد که ما اینجا به شما دادیم؟ آیا آنجا هیچ وظیفه‌ای ندارید؟».

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، لاپید در نشست روز گذشته اعضای فراکسیون حزب آینده آنجاست به نتانیاهو حمله کرد و با دروغگو خواندن او گفت که نخست‌وزیر حریدی‌ها را فریب خواهد داد و سعی خواهد کرد طرح‌های کلی را ارائه دهد که به نظر راه‌حل است، اما اینطور نیست». .


المیادین پیشتر گزارش داده بود که نتانیاهو به حریدی‌های وعده دادهدر صورت لغو بودجه‌ اختصاصی‌ آنها توسط دیوان عالی، تخصیصات کابینه به آنها افزایش بدهد و امتیازهای زیرمیزی به آنها بدهد.موضوع سربازی اجباری حریدی‌ها _که به بهانه مطالعه تورات از خدمت سربازی فرار کرده‌اند_ همیشه در جامعه اسرائیل موضوعی پیچیده بوده و مایه ایجاد یک شکاف سیاسی بر سر قانون خدمت اجباری شده است. 66هزار تن از حریدی‌ها طی سال‌های اخیر از خدمت نظام معاف شده‌اند و از سال ۲۰۱۷ تاکنون صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند درباره خدمت نظامی این طیف از یهودیان (فرقه سفاردی یا شرقی‌ها) توافقی حاصل کنند.


عضو کابینه جنگ بنی‌گانتز نیز روز گذشته از انتقادات لاپید در امان نماند. وی تصریح کرد که برنامه پیشنهادی گانتز شامل حریدی‌ها نمی‌شود. نمی‌توانیم بیش از این خود را فریب دهیم...نیروی کافی در غزه وجود ندارد همان‌طور که کرانه باختری کمبود نیرو دارد. اگر درگیری‌ در شمال روی دهد نیز سرباز کافی برای درگیری نداریم. «ارتش کوچک است و چالش‌ها بزرگ»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022