600 کشته در تصادفات جاده های آذربایجان غربی


 600 کشته در تصادفات جاده های آذربایجان غربی

به گزارش رکنا، تصادفات جاده‌ای معضلی که متهم ردیف اول آن وجود جاده‌های غیر استانداری است که با بی رحمی تمام داغ بر دل خانواده‌ها می‌گذارد. تراژدی غمبار تصادفات جاده‌ای که دومین عامل مرگ و...

به گزارش رکنا، تصادفات جاده‌ای معضلی که متهم ردیف اول آن وجود جاده‌های غیر استانداری است که با بی رحمی تمام داغ بر دل خانواده‌ها می‌گذارد.

تراژدی غمبار تصادفات جاده‌ای که دومین عامل مرگ و میر کشور است، باعث شده تا در مدت زمان یک سال گذشته بیش از ۶۰۰ نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست بدهند.

وقوع چهار درصد تصادفات کشور در آذربایجان غربی

سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه طی سال‌جاری ۶۰۲ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در استان جان خود را از دست داده‌اند گفت: چهار درصد راه‌های کل کشور و چهار درصد تصادفات کل کشور در آذربایجان غربی به وقوع می پیوندد.

جهانبخش افزود: امسال ۲۱ درصد افزایش تردد نسبت به سال قبل در استان ثبت شده در حالیکه هم‌زمان با این اتفاق یک درصد کاهش تصادفات نیز رقم خورده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی در میزان تلفات ناشی از تصادفات در استان اضافه کرد: تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات در استان با نرخ مجموعه راه‌های موجود مطابقت دارد.

سردار جهانبخش گفت: در درون شهرها شیب افزایش تلفات تصادفات نسبت به پارسال افزایش یافته است که علت آن افزایش ۴۰ درصدی در زمینه ترددها است.

وی اظهار کرد: توسعه‌های جاده‌ای در آذربایجان غربی مقارن با توسعه ایمنی جاده‌ها نیست و طی سال جاری ۴۹ درصد افزایش اعمال قانون توسط پلیس در جاده‌های استان صورت گرفته است.

سردار جهانبخش افزود: امسال ۹۱ درصد افزایش اعزام به دادگاه و ۴۶ درصد افزایش توقیف خودرو در استان ثبت شده است ولی اقدامات انجام شده برای وضعیت موجود کافی نیست.

افزایش ۴۳ درصدی فوتی های ناشی از تصادفات درون شهری

سرهنگ حجت مشتاق، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در این رابطه گفت: در تصادفات جرحی در استان شاهد رشد چهار درصدی هستیم، در خسارتی شاهد ۱۰ درصد کاهش، در تصادفات فوتی مطابق گزارش پزشکی قانونی ۳۳ نفر افزایش نسبت به سال قبل وجود دارد که ۴۳ درصد رشد در فوتی‌های تصادف درون شهری در این زمینه رخ داده است.

مشتاق بیان کرد: در بخش تصادفات برون شهری هم در مجموع شاهد ۱۰ درصد رشد، تصادفات جرحی هشت درصد کاهش، هستیم و ۱۳ درصد افزایش فوتی ثبت شده که ۵۵ نفر نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی اضافه کرد: این استان در رتبه چهارم کشوری در افزایش فوتی های ناشی از تصادفات قرار دارد و از نظر تصادفات فوتی ارومیه، خوی و مهاباد پیشتاز هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: بیش از نصف فوتی‌های ناشی از تصادف استان در شهرستان ارومیه هستند که نیازمند یک برنامه ریزی اساسی برای کاهش سرعت در این شهرستان هستیم.

حذف ۱۲ نقطه حادثه خیز در آذربایجان‌ غربی

جعفر صادقی پور معاون راهداری و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از حذف ۱۲ نقطه حادثه خیز در سطح محورهای استان خبر داد و افزود: ۵۰ درصد از نقاط حادثه خیز مصوب سال گذشته در استان حذف شده است.

وی افزود: ۲۴ نقطه مصوب از نقاط حادثه خیز استان در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده بود که طبق تعهد سازمان راهداری ۱۰ نقطه باید تا شهریور سال ۱۴۰۳ به صورت کامل برطرف شود که با تلاش های شبانه روزی راهداران آذربایجان غربی حذف ۱۲ نقطه حادثه خیز تاکنون محقق شده است.

صادقی پور خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های اصلی مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کاهش تصادفات در محور های مواصلاتی است که این امر در مرحله اول با آشکارسازی نقاط حادثه خیز انجام گرفته و پس از حذف این ۱۲ نقطه، ۵ نقطه دیگر را در برنامه داریم تا با حذف کامل آنها بتوانیم نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته باشیم.

نصب ۴۵ کیلومتر نیو‌جرسی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از نصب ۴۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال این میزان را به ۷۵ کیلومتر در استان برسانیم.

وی با بیان اینکه، یکی از موضوعات در کاهش تصادفات و فوتی‌ها، رفع نقاط حادثه خیز است، تصریح کرد: از ۲۴ نقطه حادثه خیز در استان ۱۲ نقطه حادثه خیز رفع شده و تا پایان سال ۲ نقطه نیز رفع خواهد شد.

دست نشان، به کمبود ۲۰ هزار تابلو علایم و مسیر نما در استان اشاره کرد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای رفع این کمبود در نظر گرفته شده است.

به گفته دست نشان۲۵۰ کیلومتر از محور های مواصلاتی آذربایجان غربی نیازمند جدا سازی بوسیله نیوجرسی است.


 600 کشته در تصادفات جاده های آذربایجان غربی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام