مدودف از خجالت ماکرون درآمد!


مدودف از خجالت ماکرون درآمد!

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که رییس جمهور فرانسه سفرش را به اوکراین به تعویق انداخت چون یک «ترسوی بیمار» است.

مدودف از خجالت ماکرون درآمد!

به گزارش راهبرد معاصر، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت و رییس جمهور سابق روسیه با حمله تُند به امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه، گفت که او سفرش به اوکراین را به تعویق انداخته است چون اساساً بزدل است.

کاخ الیزه دیروز اعلام کرد که سفر ماکرون به اوکراین که مدت‌ها درباره‌اش صحبت می‌شد، طی هفته‌های آتی انجام خواهد شد. این سومین باری است که سفر رییس جمهور فرانسه به کی‌یف به تعویق می افتد. ماکرون در ابتدا قرار بود برای امضای توافقنامه امنیتی دوجانبه، ماه گذشته به اوکراین سفر کند اما این سند در جریان سفر ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به پاریس، به امضای طرفین رسید.

مدودف در واکنش به این تعویق‌های مکرر، در ایکس نوشت: ماکرون خودش را برای سفر به کی‌یف آماده می‌کند؟ اما او که یک ترسوی بالفطره است!

وی در ادامه نیز به دفتر ماکرون توصیه کرد تا برای رییس جمهور فرانسه «چند دست لباس زیر آماده کنند.» رییس جمهور سابق روسیه که به استفاده از ادبیات تحقیر و طعنه‌آمیز شهرت دارد، همچنین مدعی شد که این پیام را در ابتدا صبح آماده کرده بود اما رییس جمهور فرانسه قبل از از انتشار «خودش را خیس و سفر را لغو کرد.» مدودف افزود: فرانسه بیچاره!

روزنامه پولیتیکو به نقل از یک دیپلمات فرانسوی که نخواست نامش فاش شود، نوشت که ماکرون به‌جای تعجیل در سفر به کی‌یف، قصد دارد تا سر فرصت با متحدانش مذاکره و با دست پر به اوکراین سفر کند!/ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم