تبلیغ واکسن گارداسیل توسط بلاگرها ممنوع شد


روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: برخی بلاگرها اقدام به تبلیغ داروهایی همچون واکسن گارداسیل در صفحات خود کرده‌اند؛ این درحالیست که تبلیغ دارو به هر شکل در قانون کشور ممنوع اعلام شده...

تبلیغ واکسن گارداسیل توسط بلاگرها ممنوع شد

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: برخی بلاگرها اقدام به تبلیغ داروهایی همچون واکسن گارداسیل در صفحات خود کرده‌اند؛ این درحالیست که تبلیغ دارو به هر شکل در قانون کشور ممنوع اعلام شده است.

،سازمان غذا و دارو از کلیه شهروندان درخواست می‌کند داروهای مورد نیاز خود را صرفا از داروخانه‌های مجاز و تحت نظارت مسئول فنی تهیه کنند. از همه شهروندان درخواست می‌شود داروها و سایر اقلام سلامت محور خود را صرفا از طریق داروخانه‌های مجاز و تحت نظارت مسئول فنی دریافت و مصرف کنند. در این راستا از عموم شهروندان درخواست می‌شود از خرید دارو از طریق فضای مجازی اعم از اینستاگرام، تلگرام و واتس‌آپ جدا خودداری کنند چرا که این عرصه محل اقدامات سوداگرایانه افرادی است که با مخفی کردن هویت واقعی خود، سعی در کلاهبرداری و عرضه اقلام غیرمجاز دارند.

سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان سلامت و اصالت هیچ یک از اقلامی که در فضای مجازی فروخته می‌شوند را به رسمیت نخواهد شناخت؛ چرا که این اقلام خارج از زنجیره تأمین رسمی بوده و احتمال جایگزینی داروهای اصیل و داروهای تقلبی در آن‌ها بسیار بالا است. برای مثال مشاهده شده است که برخی بلاگرها اقدام به تبلیغ واکسن گارداسیل در صفحات خود کرده‌اند.

این سازمان از کلیه شهروندان اکیدا درخواست می‌کند داروهای مورد نیاز خود را صرفا از مجاری قانونی تهیه کنند. همچنین عموم شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو به آدرس B۲n.ir/t۸۰۴۲۰ شکایت خود را به ثبت برسانند.

تبلیغ واکسن گارداسیل توسط بلاگرها ممنوع شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329